داروهای شیمی‌درمانی ایرانی مورد تایید فوق تخصصان سرطان است


وزیر بهداشت و درمان با اشاره به کمبود پرستار در حوزه درمان کشور گفت: وعده‌ای‌ برای راه‌اندازی دانشکده پزشکی در آمل ندادم.

به گزارش سادس، سیدحسن قاضی‌زاده در آئین افتتاح مرکز اورژانس، شیمی درمانی و آی سی یو بیمارستان امام علی(ع) آمل در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه این مرکز علاوه بر شیمی درمانی نیاز به یک بخش رادیوتراپی نیز است، اظها کرد:  در راه‌اندازی این مرکز، خیرین اعلام آمادگی کردند و وزارتخانه نیز پای کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارائه این خدمت جدید در آمل باعث خرسندی بوده است، تصریح کرد: آمل یکی از قطب‌های درمانی در استان مازندران است به طوری که تنکابن در غرب و آمل در ورودی استان می‌تواند برای تمامی شهرهای اطراف اقدام به خدمت‌رسانی کنند.

وزیر بهداشت و درمان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تأمین داروهای شیمی درمانی گفت: بیشتر داروهای تولیدی در کشور مورد تائید انجمن آنکولوژی ایران و پزشکانی که فوق تخصص خون و سرطان دارند، است.

قاضی‌زاده افزود: بیماران به دو گروه والدین و کودکان تقسیم بندی می شوند که تحت پوشش بیمه هستند و در برخی مواقع مشاهده می شود بیماران ترجیح می‌دهند با توجه به اینکه آن دارو در داخل تولید می شود از مشابه خارجی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در ایران بیمه برای تمام بیماری‌های صعب‌العلاج و پایه پوشش دارویی انجام می شود و در بیمه های تکمیلی نیز به فراخور رقمی که فرد پرداخت می‌کنند پوشش نسبی را دارد.

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به اینکه نیروهای لازم برای این مرکز تکمیل نشده است، نیز گفت: اگر نیرو تکمیل نباشد نباید افتتاحی صورت بگیرد چرا که هر روبانی که قیچی می شود بلافاصله بعد از آن باید خدمت رسانی آغاز می شود.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه با توجه به تلاش سالانه تلاش هستم تا کمبود نیرو در حوزه سلامت تامین شود، خاطرنشان کرذ: بیش از ۲۵ هزار تخت بیمارستانی تحویل داده شد اما بخشی که مورد نارضایتی مردم بوده، ناکافی بودن نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های بسیار خوب با تجهیزات و پزشک مناسب داریم اما با کمبود نیروی پرستار، کمک پرستار و نیروی خدماتی مواجه هستیم، تصریح کرد: نحوه خدمات رسانی بسیار حائز اهمیت است به طوری که در حال حاضر هر ۱۰ تخت یک پرستار دارد اما در ازای هر دو تا سه تخت یک پرستار باید وجود داشته باشد و از این بابت بسیار متاسف هستم.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به زمان جذب نیرو تکمیلی برای بیمارستان آمل، گفت: بیمار بیش از اینکه به دارو نیاز داشته باشد نیاز به توجه و محبت دارد که نیازمند حضور بیشتر پرستاران با روحیه و انگیزه بالاتری است، زمان جذب نیرو برای بیمارستان آمل و سایر بیمارستان های مشابه را باید از مسئولان ذیربط پرسید اما تمام تلاش را انجام دهیم.

قاضی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به  وعده راه‌اندازی دانشکده پزشکی آمل، اظهار کرد: شهرستان آمل قدرت تبدیل به قطب آموزش عالی در حوزه علوم پزشکی را دارد اما من وعده‌ای برای این موضوع نداده ام چرا که در این زمینه شورایی وجود دارد که من تنها یک رای از آن را دارم و هیچ وزیری هم نمی‌تواند چنین قولی بدهد.

وی افزود: مقرر بود که دانشگاه آزاد آمل در این راستا وارد شود که نماینده آمل نیز در این امر تلاش بسیاری را انجام داده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *