وزارت بهداشت تنها می‌تواند 30 درصد مسائل درمانی کشور را پوشش دهد


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وزارت بهداشت با امکاناتی که دارد تنها می‌تواند ۳۰ درصد از مسائل بهداشتی و درمانی کشور را تحت پوشش خود قرار دهد.

به گزارش سادس، «محمد دارابی» در آیین افتتاح 6 سوله مدیریت بحران و پایگاه سلامت شهرداری مشهد که امروز در سوله مدیریت بحران راستی برگزار شد، اظهار کرد: امکانات بهداشت و درمان ما آن‌قدر زیاد نیست که در همه مناطق مشهد بتوانیم پایگاه سلامت ایجاد کنیم. نیروی انسانی کافی را داریم، اما منابع مالی اندکی وجود دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات مؤثر دولت دوازدهم، ایجاد معاونت اجتماعی در دل وزارت بهداشت بود، در واقع در دولت‌های گذشته مؤسسات و نهادهای دیگر دولتی سهمی فعال در حوزه درمان نداشتند، اما نقش‌آفرینی دیگر نهادها در دولت تدبیر و امید مطرح شد. در این راستا تمامی نهادهای اجتماعی باید در موضوعات گوناگون درمانی سهمی را برعهده بگیرند. 

دارابی تصریح کرد: وزارت بهداشت با امکاناتی که دارد تنها می‌تواند ۳۰ درصد از مسائل بهداشتی و درمانی کشور را تحت پوشش خود قرار دهد. در همین راستا ما از استاندار، امام جمعه، اعضای شورای شهر، فرماندار و… می‌خواهیم تا حوزه سلامت را تقویت کنند. 

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با اشاره به این‌که «امیدواریم راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت، قدم اول و مثبتی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شهر مشهد باشد»، خاطرنشان کرد: اجرای پایلوت سامانه بحران در دستور کار قرار گرفته است، چراکه مدیریت بحران ما آن‌قدر قوی است که بتوانیم این سامانه را به عنوان پایلوت مورد استفاده قرار دهیم و اگر مورد تأیید مسئولان قرار گرفت در کل کشور عملی و اجرا کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *