چگونه عمیقا قدرت را احساس کنیم؟

احساس قدرت درون و نمایش اقتدار در رفتار دو مفهوم جدا هستند که با اهمیت به جایگاه قدرت، احساس حقانیت و اعتبار را در انسان زنده می‌کند.

به گزارش سادس و به نقل از سایکولوژی تودی، نتیجه پنج تحقیق روانشناسی پیرامون مسئله اهمیت قدرت درون در پیشرفت جایگاه اجتماعی نشان می‌دهد که با کسب قدرت درون، اعتبار بیرونی فرد در اجتماع نیز فزونی می‌یابد.

اعتبار اجتماعی یک مفهوم مثبت برای اثبات عقاید، احساسات و نگرش فرد در جامعه است و رفتار بر اساس این اعتبار به معنای زندگی بر پایه احساسات درونی، ارزش‌های اصلی و دیدگاه‌های شخصی است. در این شرایط است که فرد تحت تاثیر خواسته‌های دیگران و وضعیت اجتماع قرار نمی‌گیرد.

محققان در اولین مطالعه با قراردادن داوطلبان در دو وضعیت دارای اعتبار و فاقد اعتبار اجتماعی دریافتند که رفتار و عملکرد آنها در وضعیت دارای جایگاه اعتبار اجتماعی با احساس قدرت همراه شده است.

در دومین مطالعه نیز عملکرد داوطلبان در مواجه با شرایط مختلف تحت تاثیر احساس اعتبار و انگیزه درون همواره با احساس قدرت و اعتماد به نفس همراه شد.

با توجه به اینکه نتایج سه تحقیق دیگر نیز حاکی از اهمیت اعتبار و توجه به احساسات درون در افزایش احساس قدرت و اعتماد به نفس است، بنابراین محققان در یک جمع‌بندی توجه به احساسات مثبت را به منزله حلقه ارتباطی برای رسیدن به احساس درون می‌دانند.

روانشناسان در مورد ارتباط بین اعتبار درونی و قدرت معتقدند که افراد قدرتمند همیشه احساس خودباوری داشته و کاملا به خود اعتماد دارند، همچنین این افراد تمایل زیادی برای دنبال کردن اهداف خود دارند.

جایگاه مقابل اعتبار درون، وضعیت ضعف بیرون است. اکثر افراد در این وضعیت همیشه تحت تاثیر افکار دیگران قرار دارند و در مواجه با فاکتورهای بیرونی با ضعف عمل می‌کنند و همواره معتقدند که نمی‌توانند زندگی را تغییر دهند.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که خوشبختانه احساس اعتبار درونی در همه وجود دارد و تنها راه دسترسی به آن سخت کار کردن و توجه به احساسات درونی است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *