انوشیروانی: مسابقات وزنه‌برداری از افتضاح‌ترین لیگ‌ها است

سجاد انوشیروانی در گفت و گو با سادس درباره وضعیت لیگ برتر وزنه‌برداری که با وجود قهرمانان المپیک و جهان از رقابت و کیفیت مطلوب برخوردار نیست، بیان کرد: لیگ ما یکی از افتضاح‌ترین لیگ‌ها است و ورزشکار، مربی و تیم‌ها تکریم نمی‌شوند و قراردادها صوری است و تضمینی برای پرداخت قراردادها وجود ندارد. سر وزنه‌برداری در مورد لیگ کلاه رفته است زیرا دیگر چند تیم روتین در لیگ برتر هستند که با سرمایه اندک تیم خود را می‌بندند. اینکه کسی به فکرشان و منزلت و جایگاه وزنه برداری باشد در حد حرف است.

 او ادامه داد: از طرفی در بازیابی و جذب تیم های قدرتمند دچار مشکل هستیم. ما باید از رشته هایی که توان مدیریتی و لیگ های خوبی دارند مشاوره بگیریم و شرایط لیگ برتر وزنه‌برداری را بهتر کنیم. در واقع شان وزنه‌برداری را از طریق افزایش کیفیت لیگش می‌توانیم ارتقا دهیم. این حق کمی برای وزنه برداری است که چندین سال است مطالبه می شود اما گوش شنوایی نیست. البته برخی ها هم فکر می کنند اگر وزنه بردار پول خوبی در لیگ بگیرد دیگر در تیم ملی تمکین نمی‌کند در حالی که فدراسیون می‌تواند در همان قراردادهای لیگ بندهایی بگذارد که ورزشکار را مطیع کار کند.  مطمئن باشید وقتی وزنه بردار از لحاظ مالی تامین باشد با جان و دل کار می کند چراکه به فکر آینده خودش هم هست.

buy cheap fildena

 سرمربی پیشین تیم ملی در مورد آوردن بخش خصوصی در لیگ برتر وزنه برداری نیز  گفت: یکی از مهمترین برنامه فدراسیون ها احیای لیگ‌ها با دعوت از بخش خصوصی باشد. این طور نیست که افراد در فدراسیون بشینند و بخش خصوصی خودش قدم جلو بگذارد. شرکتی که مثلا ۲ میلیارد می خواهد در وزنه برداری هزینه کند سیستم بزرگی است باید احترام بگذاریم و از آنها خواهش کنیم قدم جلو بگذاریم. این خواهش کردن را بخاطر دین و عرقمون  به وزنه برداری انجام دهیم. ما می‌توانم خیلی کارها انجام  دهیم تا لیگ وزنه برداری توسعه دهیم ولی آن را به تیم های  ملی حفاری  و نفت اهواز  و یکی، دو تیم دیگر محدود کرده ایم. تیم های نظامی هم به ناچار دعوت می شوند که کمیت تیم ها در لیگ بالا باشد.

او افزود: فدراسیون باید با  کارخانه‌ها، بخش‌های خصوصی و دولتی رایزنی کند و منابع جذب کند. وقتی والیبال از ارومیه تیم دارد شک نکنید خود فدراسیون با شهرداری ارومیه رایزنی کرده که این اتفاق رخ داده است اما در حال حاضر در وزنه برداری تمام توجهات فقط به تیم ملی  و گرفتن نتیجه تیمی است و می‌خواهند خودشان را پشت آن نتایج پنهان کنند. هر کسی هم حرف زد می گویند تیم های ملی ما در هر مسابقه ای می روند قهرمان می شوند. یک مدت ما آمدیم در مورد وضعیت لیگ صحبت کردیم اما باب میل خیلی از آقایان نبود  و راحت می گفتند شرایط خوب است  و همین لیگ هم داریم خیلی خوب است.

نایب قهرمان المپیک لندن با اشاره به وضعیت کمیت وزنه برداری در ایران تاکید کرد: کمیت وزنه برداری در کل ایران دچار مشکل شده  و سیستم استعدادیابی هم ضعیف شده است. مربیان هم حق الزحمه‌ای نمی‌گیرند وتا یک جایی با عشق  و علاقه کار می‌کند و در این شرایط سخت اقتصادی آنها هم ترجیح می دهند به فکر خانواده خود باشند تا وزنه برداری.

او ادامه داد: اگر توجه کنید متوجه می شوید مسابقات قهرمانی کشوری  رده های سنی، جام بین المللی همه در اهواز برگزار می شود. البته باید قدردان  اهواز باشیم اما این اتفاق ظلم به دیگر استانها است  و نشان می دهد که وزنه برداری در دیگر استانها از لحاظ مالی و زیرساختی چقدر ضعیف شده است که فقط اهواز با تکیه به منابع خاص استانی خود میزبانی ها را تقبل می‌کند.

انتهای پیام

Viagra Professional buy