نفت مسجدسلیمان به دنبال حامی مالی


نفت مسجدسلیمان

پس از گذشت چهار سال بار دیگر مسجدسلیمان شاهد حضور نماینده‌اش در لیگ برتر است. هواداران تنها خواسته‌شان توجه مسولان به تیم‌شان است تا مثل گذشته به لیگ یک سقوط نکنند. حضور یک تیم فوتبالی می‌تواند نوید دهنده روزهای خوبی برای هر شهرستان باشد.

به گزارش سادس، تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان توانست با کسب ۶۵ امتیاز از مجموع ۳۴ بازی قهرمان لیگ آزادگان شود و برای دومین بار order levothroid به لیگ برتر صعود کند. این تیم در سال ۱۳۴۳ تاسیس شد و با وجود این که افتخارات چندانی کسب نکرده است، جز تیم های ریشه دار فوتبال ایران محسوب می‌شود.

ورزشگاه خانگی نفت، حدود سال ۱۲۸۸ ساخته شده است و اولین زمین فوتبال مدرن در ایران محسوب می‌شود. این ورزشگاه تنها هشت هزار نفر گنجایش دارد و بارها از طرف مسوولان شنیده شده است که با توجه به استقبال پرشور هواداران قرار است ظرفیت ورزشگاه شهید بهنام محمدی افزایش یابد.

قهرمانی تا حدودی به دور از حاشیه

تیم نفت بر خلاف سال‌های گذشته با دوری از حواشی و با انسجام کامل، فصل ۹۷-۹۶ لیگ یک را آغاز کرد. نفتی‌ها چیزی جز قهرمانی در لیگ را در سر نداشتند. محمود فکری که از اواسط فصل ۹۶-۹۵ سرمربی این تیم شد با توانایی کامل فصل جدید را شروع کرد و حتی در پایان نیم فصل اول با اختلاف چشم‌گیر بالاتر از رقیبانش در رده نخست ایستاده بود اما نیم فصل دوم برای نفت مسجدسلیمان دشوارتر شد. شاگردان فکری با نمایش خوبی که در لیگ یک نشان داده بودند، کاری کردند که همه تیم‌ها، با تمام قدر مقابل آن‌ها حاضر شوند. این موضوع کار را برای محمود فکری و شاگردانش سخت و سخت‌تر کرد تا جایی که در هفته‌های پایانی لیگ، فاصله آن‌ها با تیم‌های مدعی برای حضور در لیگ برتر کم شد.

نفت می‌توانست سه هفته قبل از پایان لیگ قهرمانی خودرش را قطعی کند اما حساسیت‌ها به اوج خود رسیده بود و در هفته پایانی، سه تیم نفت مسجد سلیمان، خونه به خونه و نساجی مدعی قهرمان و صعود بودند؛ اما در پایان نفت توانسب با تساوی دو بر دو مقابل مس کرمان راه لیگ برتر شود و موجی از شادی و امید به شهرستان مسجدسلیمان بازگشت.

آیا تکلیف اسپانسر نفت در لیگ برتر مشخص شده است؟

نفت با تمام سختی و دشواریها بالاخره با حمایت هوادارن و تلاش بازیکنان و کادر فنی و مدیریتی توانست پس از چهار سال بار دیگر به لیگ برتر صعود کند. نفت در فصل ۹۴-۹۳ برای اولین بار به لیگ برتر صعود کرد اما سال خیلی سختی را سپری کرد و به دلیل عدم حمایت های مالی، خیلی زود به دسته یک برگشت. تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان تحت حمایت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است اما حالا که به لیگ برتر رسیده است دیگر زیر نظر این مجموعه دولتی نمی‌تواند باشد. امیدواریم که در فصل پیش‌رو تیم نفت با آن همه تماشاگران پرشورش فصل خوبی را سپری کند و ماننده چهار سال پیش با بی توجهی مسوولان و حمایت‌ نکردن مالی رو به رو نشود. باید منتظر ماند و دید که آیا اسپانسر خوبی برای این تیم پیدا می‌شود؟

هدایت یزدی مدیرعامل تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در گفت‌وگو با سادس، درباره این‌که آیا تکلیف اسپانسر تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان برای حضور در لیگ برتر ایران مشخص شده است، اظهار کرد: تاکنون هیچ اقدام مثبتی در راستای ساختارسازی تیم برای حضور در لیگ حرفه‌یی و مشخص شدن منابع مالی و سپرده شدن آن به بخش خصوصی انجام نشده است.

او بیان کرد: در حال حاضر مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب هیچ مسوولیتی نسبت به تیم ندارد زیرا با ورود تیم به لیگ Viagra Professional order برتر دیگر زیر نظر شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب نخواهد بود. تاکنون هیچ سیگنال مثبتی در راستای هموار کردن مشکلات موجود و سپردن آن به بخش خصوصی دریافت نشده است.

یزدی در ادامه گفت: با توجه به این‌که هنوز اتفاق مثبتی برای بخش ساختار مدیریتی تیم و منابع مالی آن رخ نداده است، این زنگ خطر و هشدار است و باید به گونه‌ای عمل شود که تیم هم‌چون سال ۹۳ آسانسوری نباشد. حتی یک روز دیر عمل کردن در این زمینه به ضرر تیم نفت‌مسجدسلیمان است و نباید زمان را از دست داد. تیم ساختار لیگ یکی دارد و زمان می‌برد که ساختار و تفکر لیگ برتری به دست آورد.

او خاطرنشان کرد: ظاهرا خیلی‌ها می‌گویند که پای کار هستند ولی حرف تا عمل زمین تا آسمان فرق دارد. تمام دلخوشی مردم مسجدسلیمان، این تیم است و ان‌شاءالله قدر تیم دانسته شود و باعث نا امیدی و سرخوردگی این مجموعه هوادار نشویم.

در همین خصوص بهروز مکوند، سرمربی پیشین تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در گفت‌وگو با سادس نیز اظهار کرد: چهار سال پیش زمانی که این تیم با هدایت خود من به لیگ برتر راه پیدا کرد، به دلیل مشکلاتی از جمله مالی، دوباره به لیگ یک سقوط کرد. آن زمان با توجه به این‌که وزارت نفت دیگر نمی‌توانست در لیگ حرفه‌یی تیم‌داری کند، باید یک اسپانسر برای تیم پیدا می‌شد که متاسفنه این اتفاق نیفتاد. فکر می‌کنم عمده مشکل نفت، دولتی بودن آن است و به محض این‌که تیم به لیگ برتر صعود می‌کند، طبق قانون مجلس نیز وزارت نفت حق تیم‌داری ندارد و همین باعث می‌شود مشکلاتی برای این تیم ایجاد شود.

این مربی خوزستانی بیان کرد: با توجه به این‌که امسال نفت‌مسجدسلیمان مجددا به لیگ برتر صعود کرده است، با داشتن آن تجربه تلخ قبلی، امیدوارم همه درس خوبی گرفته باشیم و از همین امروز، برای فصل آینده آن برنامه‌ریزی کنیم. من فکر می‌کنم اگر همان چهار سال پیش نیز تفکرمان تیم‌داری در لیگ برتر بود، سهمیه را از دست نمی‌دادیم.

خوزستان با چهار نماینده در لیگ برتر
حضور چهارمین تیم خوزستانی در لیگ برتر ایران، اتفاق خاصی است که برای اولین‌بار در فوتبال استان خوزستان رقم خورده است و باید مسوولان از حالا برای حفظ این چهار سهمیه دست به کار شوند. امیدواریم که با توجه دوچندان مسوولان استان خوزستان شاهد سالی زیبا همراه با شکوفایی از مهد فوتبال ایران باشیم.

هم‌چنین با توجه به مشکلات عدیده اجتماعی که در شهرستان مسجدسلیمان وجود دارد، این تیم فوتبالی می‌تواند کمک بزرگی به رفع این مشکلات کند. حضور یک تیم لیگ برتری می‌تواند به روند توسعه یک شهرستان سرعت بدهد البته اگر اگر دولت بخواهد برای رفع مشکلات اجتماعی هزینه کند، باید خیلی بیش‌تر از آن‌چه می‌خواهد، صرف حمایت از تیم نفت مسجدسلیمان کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *