ارائه تسهیلات ریالی تا سقف ۱۰۰میلیون تومان به سمن‌ها


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش وجوانان از راه‌اندازی سومین شبکه ملی تخصصی تشکل های مردم نهاد جوانان در حوزه کار آفرینی در گیلان خبر داد.

به گزارش سادس، محمدمهدی تندگویان در مراسم افتتاحیه خانه جوان گیلان در رشت گفت: امسال تاکنون توانستهایم ۳ شبکه ملی تخصصی جوانان را راه‌اندازی کنیم که سومین شبکه در حوزه کار آفرینی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جشنواره انتخاب جوانان برتر کار آفرین کشور در گیلان راه‌اندازی شده است.
وی افزود: طرحهای تشکلهای جوان در بخش کار آفرینی بعداز تصویب در کمیته تخصصی برای اخذ وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۴ درصد به صندوق کار آفرینی امید و صندوق رسالت معرفی می شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش وجوانان همچنین از اختصاص اعتبارات مناسب برای ساخت خانه جوان در مرکز استان و شهرستانهای گیلان خبر داد وگفت: مسئولان باید سعی کنند با حضور در خانه های جوان حرفهای جوانان را بشنوند و برای آن چارهای بیاندیشند.

مریم بخشی سرپرست اداره کل ورزش وجوانان گیلان نیز گفت: به عنوان یکی از بالهای معاونت جوانان وزارت در استانها تلاش داریم تمامی سیاستهای جوانان را جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: میزبان اولین جشنواره انتخاب کار آفرینان جوان کشور هستیم که با شناسایی و حمایت از آنها می توانیم در جهت تحقق حمایت از کالای ایرانی و اشتغالزایی جوانان گام های بلندی برداشته شود.

همچنین تندگویان در این مراسم احداث خانههای جوان را یکی از نیازهای اساسی هر شهری دانست و گفت: احداث خانههای جوان باید به صورت جدی به غیر از شهر رشت در سایر شهرهای استان Cialis Black without prescription نیز پیگیری شود.

معاون ساماندهی امور doxycyclin without prescription جوانان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر استفاده از جوانان در حوزه های مختلف گفت: هنوز در این حوزه برخی از دستگاه ها مقاومت می کنند.

تندگویان با اشاره به آمادگی صندوق کارآفرینی امید برای ارائه تسهیلات ریالی تا مرز یک‌صد میلیون تومان به سمن‌های هنری فرهنگی و اقتصادی تبیین کرد: در گیلان صندوق حمایت از سمن‌ها آماده است و سمن‌ها می‌توانند به اداره‌کل مراجعه و از اعتبارات آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های وزارت ورزش و جوانان ساماندهی امور جوانان است افزود: در این زمینه به دنبال ایجاد یک ساختار منسجم و برنامه‌ریزی دقیق هستیم.

به گزارش سادس، همچنین محمد مهدی تندگویان در دیدار با مصطفی سالاری، استاندار گیلان که در محل دفتر استاندار برگزار شد با بیان اینکه مطلب که ساماندهی امور جوانان در استان ها یکی از مهمترین موضوعات پیش روست گفت: در حال حاضر در کشور، مشکل اصلی در بخش جوانان، بحث اشتغال است؛ وعده‌هایی که در سال‌های گذشته داده شده عملیاتی نشده است. 
 
وی افزود: دولت نمی‌تواند امکان استخدام در دولت را برای همه جوانان ایجاد کند و راه‌حل برون‌رفت از مشکل اشتغال جوانان، توانمند کردن آنان برای استفاده و بهره‌برداری از امکانات بومی و محلی است.

تندگویان گفت: در حال حاضر ۲۰۰۰ تشکل جوان فعال در کشور وجود دارد که تا پایان دولت به ۶۰۰۰ تشکل خواهد رسید و این تشکل‌ها در همه حوزه‌ها فعالیت دارند.

معاون ساماندهی امور جوانان ضمن بیان این مطلب که سومین شبکه تخصصی تشکل مردم نهاد جوانان در یکماه گذشته در کشور راه اندازی شده گفت: سومین شبکه تخصصی با برگزاری کار گاه‌های آموزشی و جشنواره انتخاب جوانان در حوزه کار آفرینی کار خود را آغاز کرده است.

تندگویان افزود: نیاز به سیاستگذاری بلند مدت داریم تا آینده و تکلیف جوانان مشخص شود. باید بتوانیم چتر حمایتی را برای تشکل های مردم نهاد جوانان بیشتر کنیم.

مصطفی سالاری استاندار گیلان با بیان اینکه می توان با ایجاد فضای کسب و کار مناسب، شاهد ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان جویای کار باشیم، تصریح کرد: باید ساختاری تدوین شود تا دستگاه‌ها با دید فرابخشی در جهت ایجاد اشتغال تلاش کنند.

استاندار گیلان خواستار تدوین ساز و کار روان و مناسب برای ایجاد اشتغال شد و افزود: می توان با تشکیل کارگروهی فرآیند و ساختار ایجاد اشتغال را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه حمایت مالی نقش موثری در ارتقاء کیفی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد ایفاء می‌کند، خواستار حمایت هر چه بیشتر وزارت ورزش و جوانان در ارتقاء کیفی از این سازمان ها شد و افزود: می‌توان با تدوین ساز و کار و اصلاح مقرراتی، به استان‌ها مجوز داد تا از منابع در اختیار به سازمان‌های مردم نهاد کمک کنند.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر گیلان در بخش گردشگری اظهار کرد: با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و توسعه بخش گردشگری خواهیم توانست فرصت‌های شغلی بسیارخوبی را برای جوانان این استان فراهم کنیم.

وی برضرورت برگزاری مسابقات ورزشی فراگیر در استان‌ها تأکید کرد و افزود: با راه‌اندازی این مسابقات خواهیم توانست ضمن توسعه فعالیت‌های ورزشی، قهرمانان رشته های مختلف ورزشی را به جامعه معرفی کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *