از قیام علیه تیم ملی تا هواخواهی آن/ بزرگسالان به "امید" دلگرم می‌شوند؟

به گزارش سادس، تیم ملی فوتبال امید از شنبه با هدایت زلاتکو کرانچار در زمین چمن مجموعه ورزشی خیریه عمل کار خودش را آغاز کرد. در این تمرین محمدرضا ساکت، دبیر فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص، فریدون معینی و حسین کلانی، اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال و حمید استیلی، مدیر تیم ملی امید حضور داشتند.

کرانچار در حاشیه تمرین تیم ملی امید درباره نحوه تعامل با تیم ملی بزرگسالان اظهار کرد: “باید در بهترین سطح ممکن همکاری داشته باشیم. تمام نگرش من این است که تیم ملی بزرگسالان بیشترین سود را ببرد زیرا بازیکنانم قرار است در آینده بخشی از این تیم باشند. تیم ملی بزرگسالان اولویت فوتبال ایران است و ما همه شرایط را برای موفقیت این تیم آماده خواهیم کرد. امیدواریم در مراحل نهایی آماده‌سازی تیم ملی امید، تیم ملی بزرگسالان بازیکنانی که خواهان استفاده از آن‌ها هستیم را در اختیارمان قرار دهد و همکاری خوبی با هم داشته باشیم.”

viagra buy

این اظهار نظر کرانچار، چراغ سبز سرمربی تیم ملی امید برای تعامل با کارلوس کی‌روش است. اظهار نظری که نشان‌دهنده تغییر موضع کرانچار نسبت به برنامه‌های تیم ملی بزرگسالان است. سرمربی تیم ملی امید در گذشته اعتراضات زیادی نسبت به برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان داشت و حتی باعث شد کی‌روش علیه او بیانیه صادر کند. کرانچار در گذشته اظهار نظرهایی همانند “کی‌روش به شعور مردم ایران توهین می‌کند” و “در صورت نبود ملی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌ها باید قیام کنند” داشته است اما حالا به حمایت از تیم ملی بزرگسالان پرداخته و این تیم را اولویت فوتبال ایران می‌داند.

همچنین این اظهار نظر کرانچار زمانی مهم‌تر می‌شود که به اظهارات هفته گذشته کی‌روش درباره کرانچار توجه کنیم. او درباره سرمربی کروات تیم ملی امید گفت: “چندی قبل از کرانچار مصاحبه‌ای شنیدم که می‌گفت آقای کی‌روش وقت کافی برای آماده‌سازی دارد زیرا لیگ زود به پایان می‌رسد. همان طور که دیدیم این اتفاق نیفتاد و لیگ برای تیم‌ ‌ملی تعطیل نشد. البته شاید من اشتباه می‌کنم زیرا تنها ۳۷ سال سابقه فوتبال دارم و فقط چهار جام جهانی را تجربه کرده‌ام. اعتقاد من این است که بازیکنانی که در لیگ‌های آفریقایی و آسیایی بازی می‌کنند نیاز به آماده‌سازی ویژه‌تری دارند ولی احتمالا من اشتباه می‌کنم.”

احتمالا با صحبت‌های اخیر کرانچار، باید به همکاری نزدیک سرمربیان تیم ملی بزرگسالان و امید، امیدوار باشیم. با توجه به این که تیم ملی امید در تلاش است که طلسم چند دهه نرفتن به المپیک را بشکند، تعامل بین کرانچار و کی‌روش می‌تواند کمک شایانی به مراحل آماده‌سازی بازیکنان امید ایران بکند.

البته با توجه به این که در حال حاضر تیم ملی با چهار بازیکن اردوی آماده‌سازی برگزار کرده و نسبت به زمان مشابه چهار سال پیش که با ۱۱ بازیکن در آفریقای جنوبی اردو برگزار کرده بود، می‌توان به این نتیجه رسید که در اولویت بودن تیم ملی بزرگسالان برای حضور خوب در جام جهانی، تنها یک شعار است و شرایط نسبت به چهار سال پیش بهبود که نه، بلکه پسرفت داشته است.

انتهای پیام

cialis without prescription