یاوه‌گویی‌های ضدایرانی جدید نیکی هیلی در یادداشتی در نیویورک‌تایمز

نماینده آمریکا در سازمان ملل در یادداشتی در روزنامه نیویورک‌تایمز به تکرار ادعا‌های واهی خود علیه کشورمان پرداخت.

به گزارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل، در یادداشتی در نیویورک‌تایمز در چارچوب اتهام‌زنی‌های دروغین واشنگتن علیه کشورمان ادعا کرد: سازمان ملل متحد هفته گذشته گزارشی را منتشر کرد که تعداد زیادی از مردم تمایلی به شنیدن خبرهایی که در آن آمده را ندارند. گروهی از کارشناسان دریافتند که ایران تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد را نقض می‌کند؛ به ویژه اینکه موشک‌هایی که سال گذشته حوثی‌های یمن به عربستان سعودی شلیک کردند، ساخت ایران بودند.

او در ادامه یاوه‌گویی‌های خود آورده است: مقامات ایران نمی‌خواهند چنین خبری را بشنوند چون اثبات می‌کند این کشور در حال نقض توافق بین المللی خود است. حامیان سر سخت توافق هسته‌ای ایران نیز نمی‌خواهند چنین خبری را بشنوند چون بار دیگر اثبات می‌کند ایران قابل اعتماد نیست. برخی از اعضای سازمان ملل نیز تمایلی به شنیدن این خبر ندارند چون اثبات می‌کند ایران قطعنامه‌های این سازمان را به چالش کشیده است در نتیجه سازمان ملل برای انجام یک اقدام جدی در مقابل ایران تحت فشار قرار می‌گیرد. گزارش سازمان ملل متحد چیز‌هایی بیش از نقض تحریم‌های ایران را برملا  می‌کند.

 هیلی بدون اشاره به تجاوز ۳ ساله عربستان و هم‌پیمانانش به یمن مدعی شد: این گزارش (سازمان ملل) «شورشیان حوثی» را به پرتاب موشک‌های بالستیک به عربستان سعودی، استفاده از مردم یمن به عنوان سپر انسانی و ربودن کودکان برای مبارزه در میدان جنگ متهم می‌کند.

او ادعا کرد: با اینکه گزارش سازمان ملل شامل خبر‌های بدی است، کسانی که امیدوارند از تبدیل شدن یمن به میدانی برای مواجهه مستقیم کشور‌ها در خاورمیانه جلوگیری کنند، باید از آن استقبال کنند. گزارش سازمان ملل با تایید اقدام ایران در تامین  موشک‌ها و تسلیحاتی که به عربستان شلیک می‌شود، به جهان این فرصت را داده تا قبل از اینکه بیمارستان یا مدرسه‌ای مورد اصابت قرار بگیرد و یک درگیری نظامی خطرناک روی دهد و واکنش نظامی عربستان را در پی داشته باشد، اقدامی انجام دهد.

هیلی در ادامه ادعا‌های خود نوشت: استفاده از این فرصت ضروری است. موشک‌های ایران به اصابت به مواضع غیرنظامی در عربستان نزدیک شده‌اند. شبه‌نظامیان حوثی (جنبش انصارالله) نوامبر گذشته موشکی را به یک فرودگاه غیرنظامی اصلی در خارج از ریاض شلیک کرد. خوشبختانه موشک به موضع مورد نظر اصابت نکرد. اما همانطور که روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد این موشک به حدی نزدیک به این ترمینال منفجر شد که باعث شد مردم داخل فرودگاه از جایشان بپرند. اثر انگشت ایران روی بقایای موشک فوق که در اطراف فرودگاه به جای مانده بودند قابل مشاهده است.

او در ادامه یاوه‌گویی‌های خود با اشاره به تلاش واشنگتن برای یارگیری در شورای امنیت علیه کشورمان افزود: آمریکا و هم‌پیمانان ما گام بزرگی برای رمزگشایی شواهد به جا مانده از این حمله موشکی و حملات موشکی دیگر، جنگ‌افزار‌های متعارف و قایق‌های انفجاری که ریشه ایرانی دارند و «شورشیان» یمن از آن‌ها استفاده می‌کنند، انجام دادند. 

نماینده سازمان ملل به نمایش مضحک ضدایرانی خود نیز اشاره کرد و نوشت: ما بخش‌هایی از موشکی که به فرودگاه ریاض شلیک شده بود را در انباری در واشنگتن به نمایش گذاشتیم که نشان می‌داد تولید ایران است. جامعه اطلاعاتی ما با توجه به این شواهد دریافتند که تهران این سلاح‌ها را عرضه می‌کند.گزارش سازمان ملل با آنچه جامعه اطلاعاتی ما دریافته است مطابقت دارد و یک نتیجه مهم دیگر نیز دارد. زمانی که شواهد فوق را در سال گذشته رونمایی کردیم برخی شک داشتند که ایران ممکن است پیش از اعمال تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل در آوریل ۲۰۱۵، این سلاح‌ها را به یمن انتقال داده باشد. گزارش سازمان ملل متحد به وضوح نشان می‌دهد این سلاح‌ها پس از اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به یمن معرفی شده‌اند، که نقض قطعنامه سازمان ملل را به وضوح نشان می‌دهد.

او در ادامه با تکرار لفاظی‌هایش نوشت: در حقیقت کسی نباید از این یافته‌ها غافلگیر شود. از زمان امضای توافق هسته‌ای ایران حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان خطرناک افزایش یافته است. موشک‌ها و سلاح‌های پیشرفته ایران در مناطق جنگی خاورمیانه پیدا می‌شوند. شبه‌نظامیان حوثی در ماه‌های دسامبر، ژانویه و ماه جاری این سلاح‌ها را به عربستان شلیک کرده‌اند. جهان دیگر نمی‌تواند نقش ایران در دامن زدن به بی‌ثباتی خاورمیانه را نادیده بگیرد یا درباره آن تردید داشته باشد. تایید ایرانی بودن موشک‌هایی که به عربستان شلیک می‌شود فراهم کردن زمینه وقوع جنگ نیست، بلکه پیش‌نیازی برای جلوگیری از وقوع جنگ است.

در انتهای این یادداشت فرافکنانه آمده است: امروز با در دست داشتن این شواهد می‌توانیم رفتار ایران را «مهار» کنیم و از آن بخواهیم به توافق‌های بین‌المللی خود که باعث کمرنگ شدن مناقشه‌ها می‌شوند، پایبند باشد. 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *