رانندگان خواب‌آلوده، خطر جدی برای جاده‌ها هستند


بر اساس یک مطالعه جدید، رانندگان خواب آلود بیش از آنچه قبلا تصور می‌شد عامل خطرزا در بروز سوانح رانندگی و تصادفات جاده‌ای هستند.

به گزارش سادس، همچنین کارشناسان تاکید دارند که این مشکل به هنگام تاریکی شب تشدید می‌شود.

به گفته “برایان تفت” کارشناس ارشد “بنیاد تحقیقاتی AAA Purchase buy vantin online برای ایمنی ترافیک”، تصادفات رانندگی مرتبط با خواب آلودگی در ساعات شبانگاه بیش از سه برابر دیگر ساعات است.

در یک آزمایش کارشناسان بیش از ۳۵۰۰ نفر از سراسر ایالات متحده را به مدت چندین ماه با استفاده از دوربین‌های داخل خودرو و سایر تجهیزات، تحت نظر گرفتند. علت اصلی ۸.۸ تا ۹.۵ درصد از ۷۰۱ تصادف رخ داده، خواب‌آلودگی و چرت زدن راننده گزارش شد. همچنین خواب آلودگی عامل ۱۰.۶ تا ۱۰.۸ درصد از تصادفاتی بوده که منجر به خسارات مالی و مصدومیت شده بودند.

به این ترتیب در حالی که آمار ایالات متحده علت تنها حدود یک تا دو درصد از کلیه سوانح رانندگی را خواب آلودگی اعلام کرده اما این تحقیقات حاکی از بزرگتر بودن این معضل است. کارشناسان مدت زیادی چنین آمارهایی را که از گزارشات پلیس بر اساس تحقیقات پس از تصادف‌ها به دست می‌آیند، در نظر گرفته‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که این آمارها در واقع دستکم گرفتن وسعت چنین معضلی است.

اگرچه این مطالعه با تاکید بر خواب آلودگی به عنوان مسئله‌ای مهم در سوانح رانندگی، همچنان “رانندگی پرخطر” و تصادفات مربوط به مصرف الکل در رانندگان را مشکلی بزرگتر دانسته است.

طبق گزارش سازمان غیردولتی شورای ملی ایمنی ایالات متحده، ۲۱ درصد از سوانح رانندگی سال ۲۰۱۳ مربوط به استفاده از تلفن همراه بود. همچنین بر اساس گزارشی از مرکز پیشگیری امراض آمریکا، در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۰ هزار و ۲۶۵ نفر جان خود را در حوادث رانندگی مربوط به مصرف الکل از دست دادند که این تعداد نزدیک به یک سوم کل مرگ و میرها در سوانح جاده‌ای آمریکا را شامل می‌شود.

Pills Buy

بر خلاف موارد رانندگی تحت تاثیر الکل که در آن مصرف الکل توسط راننده با یک تست تنفسی ساده قابل تشخیص است، هیچ تستی برای تاثیر خواب آلودگی راننده وجود ندارد و بخاطر عدم وجود شواهد مستقیم و واضح، تشخیص آن توسط پلیس بسیار سخت است.

Buy

به گزارش سی ان ان، یک گزارش منتشر شده توسط مرکز پیشگیری امراض آمریکا نشان می‌دهد بیش از یک سوم از بزرگسالان ایالات متحده روزانه کمتر از هفت ساعت می‌خوابند. در حالیکه برای جلوگیری از تصادفات رانندگی، روزانه بین هفت تا هشت ساعت خواب نیاز است.

buy synthroid 25 mcg online Buy

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *