مراکز مراقبتی در آمریکا به سوءرفتار با سالمندان متهم هستند


طبق جدیدترین گزارش دیده‌بان حقوق بشر از وضعیت آسایشگاه‌های سالمندان در ایالات متحده، این مراکز به تخلف در خوراندن داروهای ضدروانپریشی به سالمندان مبتلا به زوال عقل برای نگهداری از آنان متهم شده‌اند.

به گزارش سادس، طبق گزارش جدید و ۱۵۷ صفحه‌ای این سازمان، هر هفته بیش از ۱۷۹ هزار نفر در مراکز مراقبتی و خانه‌های سالمندان در ایالات متحده به خوردن داروهای ضدروان پریشی مجبور می‌شوند در حالی که هیچگونه تشخیص و تجویز روانپزشک مبنی بر ابتلای آنها به بیماری‌های روانی وجود ندارد.

اکثر این بیماران، مسن و مبتلا به زوال عقل هستند. طبق نظر کارشناسان داروهای ضدروان پریشی به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای سرکوب رفتاری بیماران و کاهش باری که بر دوش کارکنان اینگونه مراکز هست، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ماه اکتبر نیز Purchase پایگاه خبری سی‌ان‌ان گزارشی مبنی بر سوءاستفاده از نوعی قرص “دکسترومتورفان” با نامه تجاری Nuedexta در این مراکز مراقبتی منتشر کرده بود. این سوءاستفاده‌ها موجب سود صدها میلیون دلاری شرکت‌های داروسازی شد که عمدتا از سمت دولت ایالات متحده حمایت می‌شدند.

اما گزارش اخیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر نشان داد نگرانی‌ها در مورد سوءاستفاده‌های دارویی در مراکز مراقبتی ایالات متحده تنها Purchase منحصر به یک نوع قرص خاص نیست.

این کارشناسان از ماه اکتبر تا مارس ۲۰۱۷ میلادی از ۱۰۹ مرکز در شش ایالت بازدید کردند و با ۳۲۳ نفر از بیماران، اعضای خانواده‌هایشان، پرستاران، فعالان اجتماعی، داروسازان و کارشناسان مراقبتی مصاحبه کردند. نتایج این بازدیدها نه تنها ناراحت کننده که بسیار خطرناک بود.

بنابر این گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از داروهای ضد روانپریشی برای درمان بیماران زوال عقلی را نه تنها تایید نکرده بلکه نسبت Buy به دو برابر شدن خطر مرگ در بیماران زوال عقلی سالخورده در صورت مصرف این داروها نیز هشدار داده است.

همچنین مصرف نادرست این داروها عوارض Purchase جانبی دیگری همچون مشکلات سیستم عصبی که باعث انقباض شدید عضلانی و تکانه‌های عصبی می‌شود، فشار خون پایین، قند خون بالا، لخته شدن خون و دیگر مشکلات را نیز در پی دارد.

به گفته کارشناسان بسیاری از خانواده‌های این بیماران از این سوءاستفاده‌های دارویی باخبر نبوده و برخی Order نیز از ترس بیرون شدن بیمارانشان از این مراکز مجبور به قبول این وضعیت شده بودند. بسیاری از خانواده‌ها نیز از بهبود غیرقابل تصور بیمارانشان پس از قطع مصرف این داروها خبر دادند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با توجه به اصلاحیه Order قانون مراکز مراقبتی در سال ۱۹۸۷ که برای محافظت از بیماران تعیین شد و اجرای آن ضرورت یافت، دولت ایالات متحده را در این ارتباط متهم کرده است.

به گزارش online سی‌ان‌ان، دولت آمریکا سالانه ده‌ها میلیارد دلار برای اطمینان از نگهداری مناسب از این بیماران به مراکز مراقبتی پرداخت می‌کند و اگرچه در این سال‌ها پیشرفت در بهبود این مراکز دیده می‌شود اما هنوز اقدامات بیشتری در این مورد قابل اجراست.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *