بی‌باک: برخی‌ها از آب گل آلود ماهی می‌گیرند/ تکواندو برای من زود نیست برای آنها دیر است


مهدی بی باک

سرمربی تیم‌ ‌ملی تکواندو معتقد است که برخی از منتقدان قصد دارند با اظهار نظرهایشان از آب گل‌ آلود ماهی بگیرند.

مهدی بی‌باک در گفت‌وگو با سادس، در مورد عملکرد میرهاشم حسینی و ابوالفضل یعقوبی در مسابقات گرند اسلم تکواندو، اظهار کرد: به دلیل عدم صدور  به موقع ویزا، پرواز ما به چین با تاخیر روبرو شد و وزن‌کشی ما ساعت ۲۰ صورت گرفت که بعد از یک پرواز ۱۶ ساعته دو کیلو از وزن تکواندوکاران ما کم شده بود. شنبه ساعت شش صبح نیز در محل برگزاری مسابقات حاضر شدیم و همین مسئله باعث شد ملی‌پوشان ما نتوانند عملکرد ۱۰۰ درصدی خود را بر روی شیاپ چانگ به نمایش بگذارند. هر چند میر هاشم حسینی عملکرد قابل قبولی داشت، اما این تاخیر باعث شد یعقوبی از نظر آمادگی به خصوص شرایط روحی افت شدیدی کند که از قبل هم با این افت روحی رو به رو بود.

او ادامه‌ داد: میرهاشم حسینی در مسابقه اول توانست حریفی از آذربایبجان (رنک هشت جهان، قهرمان اروپا) و در بازی دوم جواد آشوب (قهرمان جهان و رنک دو فدراسیون جهانی) را با نتایج خوبی شکست دهد. مقابل حریف چینی با نتیجه نزدیک باخت و در بازی رده بندی نیز مقابل حریف روسی عملکرد خوبی داشت، اما با بدشانسی و ناداوری این بازی را در ثانیه‌های پایانی واگذار کرد. من می‌توانم بر روی فیلم بازی با هر داوری که بخواهد در این مورد بحث کنم، چرا که یک امتیازی که داور مسابقه با اخطار به حریف روسی داد باعث باخت میرهاشم حسینی شد. البته من فکر می‌کنم باید به همه بازیکنان خود اعتقاد داشته باشیم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی تکواندو ایران در خصوص اظهارات برخی از منتقدان مبنی بر عملکرد ضعیف تکواندوی ایران در چهار مرحله گرند پری‌ها و مسابقات گرند اسلم نیز، تصریح کرد: بسیاری از این منتقدان حتی فیلم بازی‌ها را نیز ندیده‌اند. از نظر من گرفتن طلا به منظور موفقیت نیست. در سال‌های گذشته  ۱۰۰ درصد مدال طلای تکواندوی ایران در گرندپری‌ها را سه تکواندوکار تیم ملی(فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی هرکدام سه طلا، سجاد مردانی دو مدال طلا) کسب کرده‌اند. یکی از این تکواندوکاران فرزان عاشور زاده بود که از زمان آمدن ما به راس کادر فنی تیم‌ ‌ملی روند رو به رشد خود را پیش گرفت، تا اینکه در مسابقات مراکش مدال برنز و در لندن مدال نقره کسب کرد.

او ادامه‌ داد: همه ما باید با توجه به داشته‌های خود اظهار نظر کرده و خواستار  نتایجی باشیم که فکر می‌کنیم باید آن را به دست بیاوریم. تکواندوکارانی که ما به مسابقات گرند پری اعزام کرده‌ایم، روز به روز و مرحله به مرحله بهتر از دور قبل شده‌اند و من می‌توانم بگویم در حال‌ حاضر عملکرد کادر فنی تیم‌ ‌ملی  قابل قبول بوده است. البته باید این مسئله را نیز مد نظر داشته باشیم که تکواندوی جهان نسبت به دو تا سه سال گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته است و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را با سال‌های گذشته مقایسه کرد.

بی باک در پاسخ به این سوال که فدراسیون تکواندو شرایط لازم جهت برگزاری اردوهای با کیفیت را برای کادر فنی فراهم کرده است؟ توضیح داد: هر امکاناتی که برای بهتر برگزار شدن اردوهای تیم‌ ‌ملی لازم باشد از سوی فدراسیون برای کادر فنی دریغ نمی‌شود. خصوصا آقای پولادگر خود توجه خاصی به تیم‌ ‌ملی تکواندو دارند و کادر فنی را حمایت کرده‌اند. بسیاری از انتقادات که در این چند وقت اخیر به تکواندو شده است، بی جا است. چرا که این منتقدان شرایط موجود را مدنظر قرار نمی‌دهند. از زمانی هم که من به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی انتخاب شده‌ام فضای تکواندوی ایران متشنج بوده است و هجمه انتقادات بسیار بالا بود. با انتخاب پولادگر به عنوان رییس فدراسیون تکواندو این شرایط بهتر شده است و فکر می‌کنم که اگر این فشارها از روی تیم‌ ‌ملی برداشته شود، روند رو به رشدی خواهیم داشت.

سرمربی تیم‌ ‌ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا نبود حریف تمرینی  برای سجاد مردانی می‌تواند عملکرد او در گرند اسلم را با ضعف روبرو کند؟ گفت‌: متاسفانه ما در اوزان سنگین وزن تکواندو پشتوانه خوبی نداریم و رسیدن به یک شرایط خوب در این مساله نیازمند زمان و سرمایه‌گذاری کلان است. البته با آمدن مرتضی شیری که یکی از قهرمانان گذشته و با انگیزه تکواندوی ایران است، سعی می‌کنیم او را به آمادگی قابل توجهی برسانیم تا بتواند در آینده برای کسب مدال هم مبارزه کند. در اوزان دیگر تکواندوکاری مثل “آرمین هادی‌پور” که در سه دوره قبل از من مدال نداشتند و برای اولین بار در دوره بنده به مدال نقره‌ای رسید که می‌توانست طلا باشد. همچنین محمد کاظمی با رنک ۳۸ وارد گرندپری‌ها شد که به مدال رسید.

اوادامه داد: در وزن ۵۸ کیلوگرم در چهار مرحله گرندپری‌ها چهار مدال توسط چهار تکواندوکار مختلف کسب شد که نشانگر پتاسیل بالای ما در این وزن است. از نظر من روز به روز بهتر شده‌ایم و استاندارد قابل قبولی را داریم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد انتقادات برخی از افراد مبنی بر آنالیز ضعیف کادر فنی نیز، توضیح داد: این دوستان که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند حتی یک بار هم فیلم مبارزات تکواندوکاران ایران در هیچ یک از مراحل مسابقات گرندپری را ندیده‌اند. برای مثال  آرمین هادی‌پور که در اولین دیدار خود با شش امتیاز اختلاف نتیجه‌ را به حریف روسی خود در مسابقات مسکو واگذار کرده بود، در فینال مسابقات گرندپری لندن در راند طلایی به همان حریف باخت که نشان می‌دهد آنالیزهای کادر فنی درست بوده است. فرزان عاشورزاده نیز با آنالیزهای کادرفنی توانست حریفی که در مسابقات روسیه به او باخته بود را در ساحل‌عاج شکست دهد و موارد دیگری هم هستند که جای گفتن نیست. اگر دلسوزی وجود دارد باید به جای چنین  اعتراضاتی نکات مهم مورد نظر خود را به کادر فنی منتقل کند، چرا که درهای تیم‌ ‌ملی تکواندو بر روی همه منتقدان باز است تا از نقطه نظرات تاثیرگذار آنها استفاده کند.  

بی‌باک افزود: بسیاری از دوستان معتقد هستند که تیم‌ ‌ملی برای مهدی بی‌باک زود بوده است. اما با توجه به سن و سال زیاد و دور بودن طولانی مدت همان دوستان از دنیای تکواندو و جریان مسابقات، خدمت‌ آن‌ها عرض می‌کنم که تیم‌ ‌ملی برای آنها دیر شده است.

سرمربی تیم‌ ‌ملی تکواندو در ادامه‌ این گفت‌وگو درباره حواشی اخیر مبنی بر کنار گذاشته شدن او از کادر فنی تیم‌ ‌ملی ، خاطر نشان کرد: آقای پولادگر گفته‌اند که عملکرد مهدی بی‌باک در یک سال اخیر مورد بررسی قرار می‌گیرد و این صحبت به معنای کنار گذاشتن من نیست.  من بعد از بازگشت از چین گزارشات عملکرد خود را در سری اول گرند اسلم  به فدراسیون ارائه کردم و فکر نمی‌کنم چنین صحبتی وجود داشته باشد. هر کسی نمی‌تواند درباره برکناری مهدی بی‌باک از سمت سرمربیگری تیم‌ ‌ملی تکواندو تصمیم گیری کند و این مساله تنها بر عهده رییس فدراسیون و کمیته فنی اوست. این صحبت وجود نداشته است و من برنامه‌های خود تا بازی‌های آسیایی را به فدراسیون ارائه داده‌ام.

او در پایان گفت: خیلی از افراد با چنین انتقاداتی به جامعه تکواندو توهین می‌کند، اما من به خود اجازه نمی‌دهم به آنها بی احترامی کنم.  برخی ها می‌خواهند از آب گل آلود و یا آبی که خودشان گل آلود می‌کنند ماهی بگیرند، اما باید همیشه خدا را مدنظر قرار داد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *