شرکت ۱۰۰ هزار نیروی وظیفه عمومی در آزمون مهارت سنجی در سال جاری

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به شرکت ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای وظیفه در آزمون مهارت سنجی ظرف سال ۱۳۹۶ گفت: دوره‌های مهارتی سربازان با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود و پس از ارائه این دوره‌های آموزشی، آزمون مهارت سنجی در سال ۱۳۹۶ برای ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای وظیفه برگزار خواهد شد.

به گزارش سادس، سردار سیدمهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در تشریح برگزاری آزمون مهارت سنجی نیروهای وظیفه که امروز صبح در دانشگاه دفاع در حال برگزاری است، گفت: توسعه مهارت در طول دوره خدمت از اهداف قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح محسوب می‌شود چراکه سربازان یک ثروت عظیم ملی تلقی می‌شوند که طی دو سال انجام دوره خدمت فرصت بزرگی را فراهم می‌کند تا حداکثر بهره وری از توان و نیروی سربازان انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر در کشور با مشکل اشتغال مواجه هستیم لذا در این مسیر می‌توان با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی به نیروهای وظیفه امکان بهره وری از توان آنها و اشتغالشان پس از دوره خدمت را فراهم کرد. سالانه بیش از ۴۰۰ هزار نفر خروجی دوره‌ خدمت وظیفه وجود دارد که می‌توان با برنامه ریزی دقیق علاوه بر مهارت آموزی این نیروها، از توان آنها بهره وری مناسب را نیز داشته باشیم تا به این ترتیب علاوه بر کمک به بحث اشتغال برای دوره خدمت سربازی نیز ایجاد انگیزه کنیم.

سردار فرحی ادامه داد: نیروهای وظیفه پس از مهارت آموزی گواهی نامه مهارتی دریافت خواهند کرد و امروز ۲۲ دی ماه نخستین نوبت از آزمون مهارت سنجی سربازانی که ظرف مدت یکسال و یا شش ماه مهارت‌هایی را در حوزه‌های مختلف در دوره خدمت کسب کردند برگزار می‌شود. در این آزمون حدود ۴۰ هزار نفر در سراسر کشور شرکت کردند.

وی تاکید کرد: برای امسال دو نوبت آزمون دیگر در ۱۳ بهمن ماه و هفتم اسفند ماه برگزار می‌شود که مجموعا برای امسال ۱۰۰ هزار نفر در آزمون مهارت سنجی شرکت خواهند کرد. تلاش خواهیم کرد این تعداد برای سال آینده به دو برابر افزایش پیدا کند و برای همه ۱۰۰ هزار نفری که امسال در آزمون شرکت می‌کنند گواهی نامه مهارتی صادر خواهد شد و این آزمون در دو بخش نظری و عملی برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به اینکه آموزش‌هایی که به سربازان داده می‌شود می‌تواند در دوره خدمت بهره وری مناسبی را برای نیروهای مسلح ایجاد کند، افزود: پس از دوره خدمت نیز سربازان با توجه به آموزش‌هایی که دیده‌اند و مهارت کسب شده در بحث اشتغال جامعه نیز می‌توانند مثمرثمر باشند. حضور ۴۰ هزار سربازی که امروز در کل کشور آزمون داده‌اند در ۹۳۶ حرفه در آزمون مهارت سنجی بوده‌ است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *