تمدید نکردن تعلیق تحریم‌ها توسط آمریکا به معنای خروج این کشور از برجام است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اگر آمریکایی‌ها تعلیق تحریم‌ها را تمدید نکنند این مسئله به معنای خروج از برجام است.

بهدگرارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سید کمال خرازی در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران درجمع خبرنگاران و‌ در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد احتمال خروج آمریکا از برجام و شرایطی که این موضوع پیش می آورد؟ گفت: اگر آمریکایی‌ها تعلیق تحریم‌ها را تمدید نکنند این مسئله به معنای خروج این کشور از برجام است.

وی با بیان اینکه در این مورد باید دید اروپایی ها چطور با سیاست ترامپ برخورد می‌کنند، اظهار داشت: اگر اروپایی ها استقلال خود را حفظ کنند و در برابر تحریم‌ها و تصمیم آمریکا مقاومت کنند، شرایط به یک نحوی است و اگر اروپایی ها بخواهند تحت فشار ایالات متحده در چارچوب سیاست‌های آن حرکت کنند شرایط به گونه دیگری خواهد بود.

وزیر اسبق امور خارجه افزود: ما تا زمانی به برجام متعهد می مانیم که برای ما منفعت داشته باشد و اگر منفعتی نداشته دلیلی برای پایبندی نداریم.

خرازی درباره جلسه اخیر شورای امنیت درباره ایران تصریح کرد: این مسئله دخالت صریح در مسائل ایران است و اگر قرار باشد شورای امنیت برای هر مشکلی که در داخل هر کشوری پیش می آید، جلسه برگزار کند باید جلساتی را هم درباره آمریکا برگزار کند چرا که در این کشور نیز شاهد اعتراضاتی هستیم مثلا در آمریکا بر اثر تیراندازی سالانه ده ها نفر کشته می‌شوند و بر اساس این استدلال، شورای امنیت باید جلسه ای را برگزار کند.

وی با بیان اینکه آنچه آمریکا و برخی کشورها انجام دادند دخالت صریح در مسائل داخلی کشور ماست، خاطر نشان کرد: مسائل داخلی کشورها باید توسط خود کشورها حل و فصل شود همان طور که این مسائل در داخل ایران حل شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *