احیای حسینیه درکه در شمال تهران

شهردار منطقه یک گفت: حسینیه درکه با پیشینه‌ای قدیمی از آثار ارزشمند مذهبی و فرهنگی منطقه به شمار می رود که اتفاق ناگوار آتش سوزی، نه تنها اهالی این محله را در حفظ ارزش‌های اسلامی دلسرد نکرد بلکه مصمم تر نیز شدند.

به گزارش سادس، حبیب اله تاجیک اسماعیلی شهردار این منطقه و احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از حسینیه قدیمی درکه  با رییس و هیات امنای این حسینیه دیدار و گفتگو و با اهالی مومن و سادات این محله احساس همدردی و همدلی کردند.

شهردار منطقه یک، حسینیه درکه را دارای مرکزیت برنامه های فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی در این محله دانست و گفت: اکثر اهالی درکه از سادات هستند و این حسینیه به عنوان تنها محل مراسم و تجمع های مذهبی در کنار امامزاده بنا شده بود که در ایام محرم و صفر و دیگر مناسبت های ملی و مذهبی شاهد حضور مردم بوده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، تاجیک اسماعیلی با اشاره به حادثه اخیر خاطرنشان کرد: متاسفانه با اتفاق ناگوار آتش سوزی ، این مکان مقدس آسیب جدی دیده است ولی با مشارکت مردم و ارگان ها، سازمان ها و سایر نهادها بازسازی آن آغاز می شود تا به امید خدا مهیای حضور اهالی آن در محرم وصفر سال آینده شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *