نگاه پلیس به ناهنجاری‌های اجتماعی باید مسوولانه باشد

به گزارش سادس، سردار حسین رحیمی در کارگاه آموزشی تکنیک‌های حل مسئله در تعارض زوجین با هدف پیشگیری از طلاق، بیان کرد: اعتقاد و باور من این است که دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها مجموعه ای مهم است که می‌تواند نقش اثر گذار در کاهش آسیب های اجتماعی و اختلافات خانوادگی و امثال آن داشته باشد.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام اتکال و حرکت و برنامه اش در راستای آموزه های اسلامی، قرآنی و دینی است و باور ما بر این است که اسلام کامل ترین دینی است که خداوند به عنوان هدیه به ما تقدیم کرده است.

رئیس پلیس پایتخت بیان داشت: اگر ما دین اسلام را به درستی بشناسیم و دریافت کنیم و آن را در تمام شئون زندگی خود پیاده کنیم و قرآن که به واسط وجود مبارک نبی مکرم به انسان ها هدیه شد و کتاب زندگی و انسان ساز است را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم خوشبخت ترین مخلوقات خداوند خواهیم بود.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: تمام مشکلات ما این است که درک درستی از اسلام، قرآن و نیز دستورات نبی مکرم اسلام نداریم و این معارضاتی که در ابنا بشر می بینیم ناشی این است که ما درک درستی از آموزه های دینمان نداریم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از 1400 سال به دست یک مرد بزرگ و مردان و زنان که این مرد بزرگ و خدایی را همراهی کردند، پایه ریزی شد، اظهار داشت: مهم ترین نقطه اتکا این نظام، مردم هستند و بر اساس همین باور است پلیس که خود را خادم و خدمتگزار مردم می داند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه مهم ترین رکن در نیروی انتظامی کلانتری هاست چرا که باورمان بر این است که کلانتری ها یک ناجای کوچک هستند، افزود: نیروی انتظامی با راهبرد جامع محوری و مردم مداری به دنبال حل مشکلات مردم و ارائه خدمات بهتر به آنان است.

رحیمی با بیان اینکه همه وظایفی که مرتبط با نیروی انتظامی است در کلانتری ها نیز وجود دارند بیان کرد: ما تعداد اندکی افراد ناهنجار و ناصالح که کمتر از یک درصد جمعیت کشور است را داریم که با سرپنجه اقتدار پلیس روبه رو می شوند اما خیلی از افراد جامعه که بر اثر شرایط نامناسب و تربیت غلط دچار مشکل شدند با رحمت و رافت پلیس مواجه خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه پلیس یار مهربان مردم است، عنوان کرد: نیروی انتظامی با تاسی از خط و مشی های ترسیم شده، موضوع جامعه محوری را مطرح کرده است که یکی از مصداق بارز این جامعه محوری و مردم مداری همین مجموعه مشاور و مدد کاری است که ما در کلانتری های پایتخت روزانه صدها پرونده را برای بررسی که اغلب آنها به صلح و سازش ماندگار و پایدار منجر می شود و این افتخاری بزرگ برای شما مسئولان و دست اندرکاران مشاوره و مددکاری و پلیس پایتخت است.

رحیمی خاطرنشان کرد: امروز کلانتری ها باید ملجا و پناهگاه و پشتیبان مردم باشند، جایگاه کلانتری ها در نزد مردم به عنوان مجموعه ای که تعارضات مختلف را حل می کنند جایگاه والایی است و اداره مشاور و مددکاری در انجام این مسئولیت بزرگ نقش بزرگ و تاثیر گذاری را بر عهده دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شما با هنر خود می توانید حتی افرادی که در مسیر خطا و انحراف افتاده اند را بازپروری کنید و به راه صواب دعوت کنید، عنوان داشت: با ثواب ترین کار این است که بین زن و مردی که دچار مشکل شدند سازش ایجاد کنید که این کار ارزش والایی دارد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: کار شما ماندگار و بزرگ است و جایگاه مهم و ارزشمندی دارید و اگر به درستی ماموریت خود را انجام دهید حجم کاری دستگاه قضائی و مجموعه پلیس کاهش خواهد یافت.

سردار رحیمی بیان داشت: اگر کار شما با نیت الهی باشد هر لحظه کار شما ثواب و برای شما عبادت محسوب می شود چرا که شما به عنوان عنصری مهم در این بخش می توانید موثر و تاثیر گذار باشید.

وی در پایان گفت: اصلی ترین راهبرد ما خدمت بهتر به مردم است و نگاه پلیس به ناهنجاری های اجتماعی باید نگاهی مسئولانه باشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *