در صورت برکناری ترامپ و معاون وی، چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا خواهد شد؟

نیوزویک در گزارشی رئیس‌جمهور آینده آمریکا در صورت برکناری «دونالد ترامپ» و «مایک پنس» را معرفی کرد.

به گزارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیوزویک در مطلبی نوشت: در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و معاون وی، مایک پنس، از کاخ سفید اخراج شوند، پال رایان، رئیس جمهور آمریکا خواهد  بود.

در صورتی که رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور آمریکا به صورت همزمان از سمت خود برکنار شوند، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان رئیس جمهور آینده این کشور انتخاب خواهد شد. این مسئله می‌تواند برای منتقدان دولت کنونی آمریکا راضی‌کننده به نظر برسد، اما یادآوری سوابق رایان می‌تواند برای این افراد ناامیدکننده باشد.

با این‌که اکنون کنگره و کاخ سفید در کنترل جمهوری‌خواهان قرار دارد، پال رایان به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا موفق به تصویب هیچ قانون مهمی نشده است. با این‌حال، در صورتی که موفق به تصویب این قوانین شود، تامین مالی برای بیمه خدمات درمانی و مواد خوراکی در آمریکا به شدت کاهش خواهد یافت. وی حتی معتقد است مسئولیت مشکلات فقرا با خودشان است.

برخی دیگر نیز رایان را فردی سودجو می‌دانند که در طی رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، ترامپ را محکوم کرده بود و پس از آن‌که ویدیوی جنجالی از این میلیاردر آمریکایی افشا شد، گفته بود از ترامپ حمایت نخواهد کرد و در عین حال، پس از راهیابی ترامپ به کاخ سفید، به انتقادات خود از او ادامه نداد.

پس از آن‌که مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، درباره ارتباط خود با عناصر خارجی اعتراف کرد، شایعات درباره احتمال روی کار آمدن دولت رایان روز جمعه قوت گرفت. گفته می‌شود فلین که در تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، نقشی مهم ایفا می‌کند، پذیرفته است در ازای حصول توافقی برای کاهش شدت محکومیتش، اعتراف کند.

ای بی سی نیوز روز جمعه گزارش داد فلین شهادت خواهد داد ترامپ به وی دستور داده است با مقامات روسی طی رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ارتباط برقرار کند. در صورتی که صحت این مسئله مشخص شود، ترامپ محکوم و یا استیضاح خواهد شد. در صورت برکناری رئیس جمهور، معاون وی جایگزین او خواهد شد؛ این در حالی است که ممکن است مایک پنس نیز در این رسوایی درگیر شود. دادستان‌های فدرال روز جمعه اعلام کردند یک مقام بلندپایه در دوران انتقال قدرت دولت آمریکا به فلین دستور داده است با سفیر روسیه صحبت کند. این فرد به احتمال بسیار زیاد مایک پنس بوده است.

پنس بارها ناآگاهی خود را از اقدامات ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرده است. در سال گذشته میلادی، پنس ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با ویکی لیکس را رد کرد؛ اما پس از آن، نادرستی ادعای وی ثابت شد. در ماه نوامبر سال جاری میلادی، دونالد ترامپ جونیور، فرزند رئیس جمهور آمریکا، به رد و بدل کردن چند پیام با ویکی لیکس، سازمانی که اطلاعات به سرقت رفته از حزب دموکرات را افشا کرد، اعتراف کرد.

روز پنجشنبه، رسانه‌ها گزارش دادند راجر استون، متحد بزرگ ترامپ، با کمک یک مجری برنامه‌های رادیویی با جولیان آسانژ، بنیان گذار ویکی لیکس، ارتباط برقرار کرده است. استون که به طور دائم با رئیس جمهور آمریکا ارتباط دارد، به روابط خود با ویکی لیکس بالیده است. با توجه به سطح ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با ویکی لیکس، باور اینکه پنس از این مسائل اطلاع نداشته باشد، دشوار است.

همچنین، پنس ممکن است در اخراج جیمز کومی، رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا، به ممانعت از اجرای عدالت متهم شود.

به این ترتیب، احتمال رسیدن پال رایان به سمت ریاست جمهوری آمریکا افزایش یافته است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *