داعش متحد موقت اسرائیل ضد ایران

گزارش جدید یک مرکز مطالعاتی اسرائیلی عنوان می‌کند که داعش در حمله به اهداف ایرانی، می‌تواند به طور موقت به صورت یک متحد اسرائیل باشد.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری تسنیم، نشریه صهیونیستیجروزالم‌پست در مطلبی با اشاره به جدیدترین گزارش «مرکز مطالعات تروریسم و اطلاعات مئیر عامیت» مستقر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نوشت که در این گزارش پیشنهاد شده است که در یک عرصه محدود که شامل مقابله با حضور ایران در سوریه است، منافع داعش و اسرائیل می‌توانند به طور موقت شبیه یکدیگر شوند، به صورتی که می‌تواند این دو را به نوعی متحد کند.

به نوشته جروزالم‌پست، گزارش جدید مرکز مطالعات تروریسم و اطلاعات مئیر عامیت، هرچند به هیچ وجه پیشنهاد اتحاد اسرائیل با داعش را نمی‌دهد، اما در دوره‌ای که داعش دیگر سرزمینی را در کنترل خود ندارد – و در شرایطی که نگرانی اصلی اسرائیل حضور ایران در سوریه و تلاش آن برای انتقال سلاح به حزب‌الله از طریق سوریه است – هم داعش و هم اسرائیل ممکن است که همان ایرانی‌ها را هدف قرار دهند.

در این گزارش در خصوص داعش آمده است که «احتمالا الگوی نبرد را خود را تغییر خواهد داد و در پی پایان یافتن مبارزه علیه داعش در عراق، (این گروه) به تاکتیک‌های چریکی و تروریسم بازگردد و ممکن است که حملات “بزن دررو” علیه وسایل نقلیه ایرانی در طول مسیر زمینی انجام دهد (وسایل نقلیه ایرانی ممکن است برای داعش اهدافی جذاب باشند)».

در گزارش این مرکز مطالعات اسرائیلی آمده است که حضور ایران در سوریه «شعله‌های نزاع با داعش را تشدید کرده است»، گروهی که به نوشته این مرکز مطالعات حتی پی از سقوط خلافتش همچنان «قابلیت‌های عملیاتی قابل‌توجهی را دارد».

در این گزارش عنوان شده است که «حضور ایران در سوریه احتمال اصطکاک با اسرائیل را افزایش می‌دهد، موضوعی که می‌تواند به تشدید اوضاع بین دو طرف بیانجامد».

جروزالم‌پست در ادامه نوشته است، هم‌اکنون … از دید اسرائیل حملات داعش علیه ایران و متحدانش، امری مفید است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *