بودجه هلال احمر باید هر چه بیشتر مردمی شود/شفاف‌سازی در فعالیت‌های جمعیت اهمیت زیادی دارد

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید هلال احمر، گفت: باید کمک کنیم که بودجه جمعیت هر چه بیشتر مردمی شود و به بودجه‌های دیگر چشم ندوزیم.

به گزارش سادس، عبدالحسین معزی در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید هلال احمر، اظهار کرد: ضیایی در طول ۳۰ ماه حضورش در جمعیت آنچه در توان داشت را دریغ نکرد و تمام همت خود را به کار بست تا جمعیت کارآزموده‌تر، برنامه‌محورتر، راهبردی‌تر و متعالی‌تر به پیش برود ولی تقدیر این بود که بعد از ۳۰ ماه جایگاه را به فرد دیگری بسپارد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اضافه کرد: برای ایشان آرزوی توفیق دارم و همچنین به پیوندی خوش آمد می‌گویم که کمر همت بست تا در هلال احمر خدمت‌گزار باشد. به خاطر اعتمادی که شورای عالی جمعیت و رئیس جمهور به او داشتند، تبریک می‌گویم و برایش آرزوی توفیقات همه جانبه دارم.

حجت الاسلام معزی به ویژگی‌های جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: این جمعیت مردم‌محور است و تجربه و همین‌طور آموزه‌های دینی ما مشخص کرده که هر جا مردم می‌آیند دست توانای خدا هم آنجا است. مردم محور بودن بزرگترین سرمایه جمعیت هلال احمر است و همه باید تلاش کنیم که به این سرمایه عظیم خللی وارد نشود. بنابراین باید تلاش کنیم که جامعه را به عضویت در جمعیت دعوت کنیم و تنها به اعضای کنونی اکتفا نکنیم. همچنین باید کمک کنیم که بودجه جمعیت هر چه بیشتر مردمی شود و چشم به بودجه‌های دیگر ندوزیم.

وی اعتماد مردم را یکی دیگر از سرمایه‌های جمعیت هلال احمر خواند و گفت: مهمترین پشتوانه هلال اعتماد مردم است و اگر این اعتماد وجود نداشته باشد قدیم از قدم برداشته نخواهد شد. برای آنکه اعتماد مردم را جلب کنیم شفاف سازی اهمیت بسیاری دارد و مردم باید بدانند که به هلال چه آمده و چه رفته و این جمعیت چگونه اقدام کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به داوطلب محور بودن فعالیت‌های جمعیت هلال احمر، گفت: این فرهنگ باید نهادینه شود اینکه مردم احساس کنند نسبت به جامعه خود مسئولیت دارند. فرهنگی است که باید در کشور گسترش پیدا کند و داوطلب محور بودن را تعمیم بدهیم. انسان‌هایی که می خواهید فداکاری کنید بهترین جا برای شما جمعیت هلال احمر است.

حجت الاسلام معزی با اشاره به حضور جوانان در جمعیت هلال احمر گفت: بیش از یک میلیون جوان بین سنین ۱۲ تا ۲۹ سالگی در جمعیت حضور دارند که این سرمایه کمی نیست و حتی به اندازه جمعیت برخی از کشورها است. نباید سرمایه بزرگ جوانان را دستکم بگیریم و برای آن باید بیشترین تلاش‌ها را انجام بدهیم.

وی با تاکید بر فعالیت‌های فرهنگی جمعیت هلال احمر، گفت: از ویژگی‌های جمعیت فرهنگی بودن آن است و در این مجموعه فعالیت‌های فرهنگی بسیار زیادی انجام می‌شود که باید این کارها را تقویت کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *