بسته اخبار اجتماعی سادس در روز یکشنبه


بررسی تاثیر حذف ثبت طلاق از شناسنامه، آخرین وضعیت پیگیری امضای حکم شهردار تهران، همه چیز درباره حشرات مزاحم پایتخت، انتقاد از مصوبه حذف حمایت‌های بیمه‌ای از داروهای بیماران خاص و… بخشی از مهم‌ترین اخبار امروز شش حوزه اجتماعی تحریریه سادس بود.

به گزارش سادس، تا لحظه مخابره این گزارش بیش از ۵۰ خبر روی خروجی سرویس اجتماعی سادس قرار گرفته است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار امروز اشاره می‌شود:

محسن هاشمی – رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش- از پیگیری برای استعلام‌های وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات برای حکم شهردار تهران خبر داده است. طبق اظهارات او، خبرهای مثبتی رسیده است که وزیر کشور به دنبال دریافت تأیید مراجع ذیصلاح جهت تصویب حکم نجفی به عنوان شهردار تهران است.

در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با توجه به اینکه هنوز حکم محمد علی نجفی به عنوان شهردار تهران از سوی وزیر کشور صادر نشده است، سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد؛ به این ترتیب اعضای شورای شهر تهران مصطفی سلیمی را با ۲۰ رأی برای این سمت انتخاب کردند.

فاطمه هاشمی – رئیس بنیاد بیماری‌های خاص نیز ضمن انتقاد از مصوبه حذف حمایت‌های بیمه‌ای از داروهای بیماران خاص در قالب برنامه ششم توسعه، از وزارت بهداشت و دولت خواست که نسبت به این مصوبه اعتراض کنند تا اجرایی نشود.

مشاور وزیربهداشت و دبیر شورای راهبردی توانبخشی نیز با تاکید بر اینکه بیمه توانبخشی ضروری تر از بیمه درمان است، گفت: بیماران توانبخشی ممکن است برای دفعات اول یا دوم هزینه کنند ولی به دلیل هزینه‌های بالای این خدمات نمی‌توانند روند درمان خود را ادامه دهند. این هزینه‌ها کمر بیماران را می‌شکند.

دکتر مصطفی حمدیه -متخصص اعصاب و روان- با اشاره به نتایج نگران کننده از مصرف الکل در میان جوانان و نوجوانان، اعلام کرده است که نتایج تحقیقی در میان ۸۰۰۰ دختر و پسر تهرانی در رده سنی ۱۵ تا ۳۵ سال، نشان می‌دهد مصرف الکل در بین جوانان و نوجوانان ۱۸ درصد بوده و ۴ درصد آنان به الکل وابستگی داشتند. همچنین میزان مصرف سیگار، حشیش و مواد محرک مخدر در بین آنان دارای درصد بالایی بود.

انوشیروان محسنی بندپی- رئیس سازمان بهزیستی-امروز اعلام کرده است که ساماندهی کودکان کار از نیمه دوم شهریورماه انجام می‌شود. به گفته وی شهریه مهدهای کودک به ازای هر ستاره، ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

حذف مهر طلاق از شناسنامه؛ آری یا خیر؟ این عنوان گزارش امروز سرویس خانواده است که موضوع حذف ثبت طلاق از شناسنامه را بررسی کرده و نظرات کارشناسان را مطرح کرده است.  

عیسی کلانتری – معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست- در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، ضمن اعلام مهم‌ترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در دولت دوازدهم، گفته است که مخالفتی با محصولات تراریخته ندارد.

سرویس محیط زیست سادس امروز در گزارشی به نام همه چیز درباره حشره مزاحم پایتخت  به ابهامات مربوط به سفیدبالک‌ها در گفت‌وگو با مسئولان و کارشناسان پاسخ داده است.

حسام الدین نراقی- رئیس هیات مدیره انجمن امداد و نجات ایرانیان نیز در گفت‌وگو با سادس از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان دستگاه مسئول و متولی شرایط اضطراری در شهر تهران نام برده و گفته است که عملکرد سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران در قد و قامت پایتخت نیست.

پنج تیتری که در ادامه آمده است، ‌جزو پربازدیدترین اخبار امروز حوزه اجتماعی تا لحظه مخابره این خبر هستند؛

همه چیز درباره‌ حشره مزاحم پایتخت

اعلام پیامکی «سوابق بیمه‌ای» طی ۲ ماه آینده

توضیح محسن هاشمی درباره تماس تلفنی نجفی

سلیمی سرپرست شهرداری تهران شد

کلانتری: مخالفتی با محصولات تراریخته ندارم‌

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *