از بغض هاشمی در بهشت تا قلع و قمع 13 درخت در ملارد


اخبار امروز اداره اجتماعی سادس بیش از همه در مورد آغاز به کار شورای شهر بود و در کنار آن اخبار مهمی مربوط به "لایحه ممنوعیت ازدواج فرزندخوانده با سرپرست"، "سرانجام پرونده کودک‌آزاری در سیرجان"، "قطع درختان 50 تا 100 ساله" در ملارد و … از دیگر اخبار امروز اجتماعی سادس بود.

به گزارش سادس، سرویس اجتماعی پایگاه خبری دانشجویان ایران، در روزی که بیشتر اخبار حول محور آغاز به کار شوراهای شهر و به خصوص شورای شهر تهران می چرخید؛ 65 خبر روی خروجی خود قرار داد.

گزارش سادس از حاشیه و متن نخستین روز شورای پنجم تهران

در این لینک گزارشی از هر آنچه در اولین روز حضور اعضای جدید شورای شهر تهران گذشته، قابل مشاهده است.

رییس شورای شهر پنجم پایتخت: امانتدار رای یکایک شهروندان هستیم

محسن هاشمی در اولین روز آغاز به کار شورای شهر پنجم، به عنوان رئیس شورایی انتخاب شد که حالا با نام جدید “شورای شهر پنجم تهران، ری و تجریش” فعالیت کند.

او پس از این انتخاب، اولین سخنرانی خود را در این سمت انجام داد و پشت تریبون قرار گرفت و گفت: درست است که اعضای شورای فعلی عمدتا براساس سلایق و علایق جریان اصلاحات انتخاب شدند، اما امانتدار آرای یکایک شهروندان تهران با هر سلیقه و دیدگاهی هستیم و آنچه که معیار ما خواهد بود، حدود قانون و اخلاق خواهد بود.

وی در میان صحبت‌هایش وقتی از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پدر خود نام برد؛ لحظاتی بغض کرد و پس از فرستادن صلواتی، دوباره سخرانی‌اش را ادامه داد.

اولویت‌ و برنامه‌های پایتخت از زبان نجفی

محمد علی نجفی پس از اینکه به عنوان شهردار تهران از سوی اعضای شورای شهر انتخاب شد؛ در اولین حضورش در جمع خبرنگاران از اولویت‌ها و برنامه‌های خود صحبت کرد و با بیان اینکه من روز شنبه در دفتر کار خود مستقر می‌شوم، گفت: اولین کار من تعیین مسئولان اصلی شهرداری است و اگر لازم باشد انتصاباتی خواهیم داشت و در کنار آن تهیه یک فهرست و سیاهه از اولویت‌ها و فوریت‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. نجفی همچنین عنوان کرد که از مدیران فعلی که به نظر او شایستگی دارند در شهرداری استفاده می‌شود.

چه کسی سکاندار سندیکای پزشکان می‌شود؟

نظام پزشکی دوازدهم در حالی روز جمعه بدنه اصلی خود را خواهد شناخت که دوره چهار ساله جدید طرح تحول نظام سلامت نیز کلید خورده است؛ از این جهت تشکیل یک تشکل صنفی منسجم در مقام سندیکای پزشکان و حضور افکاری که درک صحیحی از تحول” داشته و مسوولیت کمک به متولیان سلامت و البته رفع دغدغه‌های جامعه پزشکی به عنوان مجریان طرح را بپذیرند، بسیار مهم است.

خبرنگار سلامت سادس، در این گزارش به موضوع انتخاب رئیس و اعضای شورای عالی نظام پزشکی پرداخته است.

تعیین سقف برای دریافت خدمات پزشکی، لازمه ادامه “طرح تحول سلامت” 

خبرنگار سلامت سادس در گفت و گویی با ایرج فاضلی به بررسی طرح تحول نظام سلامت در دولت دوازدهم پرداخته است.

رئیس انجمن جراحان ایران، در این گفت و گو در مورد مسائلی که در دوره دوم وزارت قاضی‌زاده هاشمی در رابطه با طرح تحول نظام سلامت باید در نظر گرفته شود صحبت کرده است.

وزیر اسبق بهداشت معتقد است که نظارت بر اجرای راهنماهای بالینی برای جلوگیری از هزینه‌های القائی و تعیین سقف برای میزان اقداماتی که طرح تحول نظام سلامت پوشش می‌دهد، برای ادامه این طرح ضروری است.

آخرین وضعیت پرونده کودک آزاری سیرجان

خبرنگار سرویس خانواده سادس هم موضوع پرونده کودک‌آزاری سیرجان را پیگیری کرده و در این رابطه گفت و گویی با حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی کشور انجام داده است. اسدبیگی با تشریح آخرین وضعیت این پرونده گفت: کودک 15 ماهه که چندی پیش در شهر سیرجان مورد کودک آزاری قرار گرفته بود، به یکی از شیرخوارگاه‌های شهر کرمان منتقل شد.

لایحه اصلاحی «ممنوعیت ازدواج فرزندخوانده با سرپرست» در راه مجلس

محمد نفریه، مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از «حذف ازدواج فرزندخوانده با سرپرست» چه در زمان حضانت و چه بعد از آن، از متن قانون خبر داد و گفت: هم اکنون دولت لایحه اصلاحی «ممنوعیت ازدواج فرزند خوانده با سرپرست» را تدوین و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد کرد.

گزارش سادس از روند ثبت نام اتباع و کودکان بدون شناسنامه ایرانی

از دوسال گذشته و همزمان با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه “همه کودکان افغانستانی، چه آنها که دارای شرایط قانونی حضور در ایران هستند و چه آنها که مدارک قانونی حضور در ایران را ندارد باید در مدارس دولتی ثبت‌نام شوند” تسهیل در روند ثبت نام اتباع در دستور کار قرار گرفت و امروز طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش و فعالان اجتماعی این جریان قوت گرفته است.

خبرنگار آموزش و پرورش سادس، در گزارش خود به بررسی این موضوع پرداخته است.

سرانه فضای سبز را نمی‌توان با احتساب درختان بزرگراه‌ها مطلوب نشان داد

علیرضا هاشمی، مدیر عامل انجمن پرنده شناسی طرلان در گفت و گویی که با سادس انجام داده به انتقاد از نحوه محاسبه سرانه فضای سبز در استان تهران پرداخت و گفت: درست نیست که ما پارک‌ها و باغ‌ها را نابود کنیم ولی در آمار و ارقام با در نظر گرفتن درختان حاشیه بزرگراه‌ها به عنوان فضای سبز، وضعیت را مطلوب نشان دهیم.

او می‌گوید که فضای‌ سبز شهری شامل پارک هایی است که عموم مردم امکان استفاده از آنها را دارند اما شهرداری در چند سال اخیر درختان توت وسط بزیرگراه‌ها را هم جزو سرانه فضای سبز شهری محسوب می‌کند.

قطع ۲۳ اصله درخت در یکی از روستاهای ملارد

پیگیری خبرنگار محیط زیست سادس حکایت از قطع درختانی در یکی از روستاهای ملارد دارد.

یعقوب مریدزاده رییس اداره محیط زیست شهرستان ملارد قطع ۲۳ اصله درخت بین ۵۰ تا ۱۰۰ ساله در روستای خوشنام این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۳ اصله درخت توسط بخشداری و دهیاری خوشنام ملارد به دلیل انجام فعالیت‌های عمرانی قطع شده است، اظهار کرد: محیط زیست در کارگروه فضای سبز با قطع درختان مخالفت کرده بود که متاسفانه علی‌رغم مخالفت محیط زیست و عدم داشتن مجوز از این نهاد، درختان قطع شده است.

اختصاص بخشی از هزینه قبوض گاز به بیمه حوادث

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: براساس مصوبه اخیر کمیسیون برنامه و بودجه بخشی از هزینه قبوض گاز دریافتی از مشترکان به بیمه حوادث ناشی از آتش‌سوزی و یا هرگونه حادثه مرتبط با گاز شهری اختصاص می یابد.

پربازدیدترین اخبار اجتماعی سادس به شرح زیر است:

گزارش سادس از حاشیه و متن نخستین روز شورای پنجم تهران

لایحه اصلاحی «ممنوعیت ازدواج فرزندخوانده با سرپرست» در راه مجلس

تعیین سقف برای دریافت خدمات پزشکی، لازمه ادامه “طرح تحول سلامت”

محسن هاشمی رئیس شورای شهر شد/ تمدید جلسه شورا برای انتخاب شهردار

گزارش سادس از روند ثبت نام اتباع و کودکان بدون شناسنامه ایرانی

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *