کشف بیش از ۱۴ تن انواع موادمخدر ظرف یک هفته اخیر


معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۴ تن و ‏‏۴۱۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته چهارم مردادماه خبر داد.

به گزارش سادس، اسداله هادی‌نژاد گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۴ هزار و ۴۱۸ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۱ هزار و ۸۰ کیلوگرم بوده است که ۷۶ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ۱۲۳۳ مرفین، ۶۶۶ کیلوگرم هروئین، ۶۴۷ کیلوگرم حشیش و‏‏ ۵۸ کیلوگرم شیشه ‏‏و ۷۳۱ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۲۹۵ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره حدود ۱۱ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

هادی‌نژاد افزود: در این مدت ۵۸۵۲ عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد با ۵۷۵۲ عدد آن مربوط به استان فارس است. همچنین ۲۸۰۴۰ لیتر مواد پیش‌ساز کشف شده که بالاترین میزان آن ۱۲۴۱۳ لیتر و ۱۰۶۵۳ لیتر به ترتیب در استان‌های سمنان و البرز کشف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۷۸ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۲ هزار و ۷۸۷ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۱۹ درصد کشفیات کشور می‌باشد و استان‌های بوشهر، کرمان، خراسان رضوی، تهران و هرمزگان به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمع کل دستگیری‌های این دوره ۸۵۳۷ نفر بوده که از این تعداد ۷۴۳۶ نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و مابقی مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند.

هادی‌نژاد بیان کرد: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور ۱۴۹ نفر قاچاقچی، ۳۳۱۹ توزیع کننده و خرده فروش و ۳۹۶۸ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *