نفس موادفروشان دره فرحزاد بریده شد

رئیس پلیس پایتخت از اجرای طرح همزمان ساماندهی معتادان خیابانی و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر در پاتوق‌های دره فرحزاد و سه منطقه دیگر پایتخت خبر داد.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح جمع‌آوری معتادان خیابانی و خرده‌فروشان مواد مخدر در پاتوق‌های شناخته شده پایتخت اظهار داشت: از روز گذشته طرح جمع‌آوری معتادان خیابانی و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در سرکلانتری‌های یک، دو، سه و ۱۱ آغاز شد و به دنبال اجرای این طرح ۶۰۰ معتاد خیابانی و ۱۵۰ خرده‌فروش موادمخدر دستگیر شدند. 

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در راستای اجرای این طرح ۱۸۵ کیلوگرم انواع موادمخدر و تعداد قابل توجهی قمه و ادوات مصرف مواد مخدر کشف و ضبط شد. 

وی با بیان اینکه معتادان  جمع‌آوری شده در این طرح به مرکز نگهداری فشافویه اعزام می‌شوند، افزود: با توجه به اینکه برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و ساماندهی معتادان خیابانی جزء مطالبات اصلی مردم تهران است ما اجرای این طرح را با قدرت، حساسیت و تجمیع امکانات پلیس پیگیری می‌کنیم. اما این انتظار را داریم که سایر دستگاه‌های مسئول نیز به صورت جدی پای کار بیایند. 

رحیمی در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم جمع‌آوری‌های مکرر معتادان خیابانی و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر از سوی پلیس دوباره این افراد به پاتوق‌های مواد مخدر سرازیر می‌شوند، گفت: باید توجه داشت تنها یک بخشی از ساماندهی معتادان خیابانی در اختیار پلیس است و دستگاه‌های دیگر در این بخش مسئولیت دارند و با توجه به اینکه ممکن است در ادامه کار مشکلاتی ایجاد شود، شاهد بازگشت مجدد معتادان خیابانی به پاتوق‌های مواد مخدر هستیم. 

* امان خرده‌فروشان موادمخدر را خواهیم گرفت

رئیس پلیس پایتخت در ادامه با تاکید بر جدیت پلیس بر ساماندهی معتادان خیابانی و برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر گفت: ما به مردم پایتخت قول خواهیم داد فضای جولان و مانور را از خرده‌فروشان موادمخدر خواهیم گرفت ولی لازم است سایر لایه‌های مسئول در این بخش نیز به صورت قاطع پای کار بیایند تا خیابان‌های ام‌القرای اسلامی و پایتخت کشورمان از وجود این افراد پاک شود. 

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر حضور پررنگ زنان در پاتوق‌های مواد مخدر از جمله پاتوق فرحزاد و فعالیت افرادی تحت عنوان پاتوق‌دار که در قبال مصرف معتادان و فروش خرده‌فروشان مواد مخدر از آنها پول دریافت می‌کند، گفت: در راستای اجرای این طرح سرگروه‌ها، پاتوق‌دارها و افراد عادی نیز دستگیر شدند و اجرای این طرح ادامه خواهد داشت.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: در میان دستگیر‌شدگان این طرح تعدادی از زنان معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند که به مراکز بازپروری فرستاده خواهند شد. 

انتهای پیام/ 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *