ظلمی که به محیط‌بانان می‌شود

 

نقی میرزاکریمی در گفت و گو با سادس با بیان اینکه در زمینه تعداد نیروی محیط‌بانی، تجهیزات، امکانات و اعتبارات کمبود داریم، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت دفاع و سازمان برنامه و بودجه کشور تنظیم کرده بود که بر اساس آن قرار بود تجهیزات یگان حفاظت کشور تامین شود.

وی ادامه داد: متاسفانه این تفاهم‌نامه تاکنون به نتیجه نرسیده است. در مراسم روز محیط‌بان که با حضور معصومه ابتکار – رییس وقت سازمان حفاظت محیط زیست- برگزار شد. او وعده داد که تاچند وقت دیگر این تجهیزات بین واحدهای یگان حفاظت توزیع می‌شود ولی هنوز این امکانات و تجهیزات به دست ما نرسیده است.

میرزاکریمی با تاکید بر اینکه امکانات و تجهیزاتی که در اختیار یگان حفاظت محیط زیست است پاسخگوی مناطق تحت مدیریت محیط زیست و حیات وحش استان تهران نیست، تصریح کرد: محیط‌بانان تلاش می‌کنند که این کمبودها را جبران کنند. بر اساس دستورالعمل یگان حفاظت که مصوب ستاد کل نیروهای مسلح است، یک محیط‌بان باید برابر قانون استخدامی کشور کار کند ولی در حال حاضر یک محیط‌بان دو برابر آنچه که در قانون است کار می‌کند، بدون آنکه حق ماموریت و اضافه‌کار به او پرداخته شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: برابر قانون استخدامی محیط‌بان باید ۲۴ ساعت کار و ۴۸ ساعت استراحت کند. در حال‌حاضر این قانون برعکس اجرا می‌شود یعنی محیط‌بان با ۴۸ ساعت کار، ۲۴ ساعت استراحت می‌کند.

میرزاکریمی در پایان اظهار کرد: استان تهران سه پارک ملی، چهار منطقه حفاظت شده، سه منطقه شکار ممنوع و سه اثر طبیعی- ملی دارد و تعداد نیروهای محیط‌بانی جوابگوی حجم کاری و ماموریت‌ها نیست البته با تلاش همکاران ما سال گذشته در استان تهران افزایش جمعیت حیات وحش و کاهش تخلفات را داشتیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *