پوشش ۵ میلیون دانش‌آموز با راه‌اندازی ۲۵ هزار پایگاه ثابت تابستانی در کشور


معاون وزیر آموزش و پرورش راه‌اندازی اندیشکده توسط معاونت پرورشی فرهنگی در استان‌ها را ازجمله اولویتهای وزارت آموزش و پرورش دانست.

به گزارش سادس، مهدی فیض در همایش معاونان پرورشی، فرهنگی و آموزش و پرورش سراسر کشور در خانه معلم اردبیل با اشاره به  برنامه‌ریزی برای اجرای ۳۰ برنامه مختلف در بین دانش‌آموزان کشور در تابستان سال جاری گفت: هر هفته دو برنامه در این زمینه اجرا می‌شود تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان داشته باشیم.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود:  در حال حاضر ۲۵ هزار پایگاه ثابت تابستانی در سطح مدارس، ورزشگاه و مراکز مختلف در سطح کشور راه‌اندازی شده که در این خصوص ۵ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش پایگاه‌های تابستانی قرار گرفته است.
 
فیض با بیان این که در ایام تابستان برنامه‌های مختلف معاونت فرهنگی آموزش و پرورش در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود، گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم اجرای این برنامه‌ها را تداوم بخشیم و شاهد خروجی‌های مناسبی در این زمینه باشیم. 

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم معاونت فرهنگی و آموزشی اجرای مسابقات قرآنی است که در این زمینه سی و پنجمین مسابقات قرآنی به میزبانی اردبیل بویژه دختران و پسران برگزار می‌شود و این مسابقات در سطح بالایی دیده شد. 
  
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  هدف از این گرهمایی را بازنگری و تامل دوباره در مورد ماموریت معاونت پرورشی دانست که در سند تحول بنیادین نیز به‌ آن اشاره شده است. 

وی با اشاره به بازنگری‌ در فعالیت‌های معاونت پرورشی خاطرنشان کرد: با توجه به اقتضاء زمانی و با در نظر گرفتن اسناد بالا دستی بازنگری‌هایی در فعالیت‌های معاونت پرورشی انجام خواهد گرفت. بطوریکه در این ساختار جدید معاونت پرورشی پرسنل جدیدی برای آموزش و پرورش تحمیل نخواهد کرد و در این ساختار فعالیت‌های معاونین پرورشی را با توجه به نیازهای روز و در قالب یک اندیشکده تعریف خواهد شد. 

فیض با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اساسی ما راه‌اندازی اندیشکده توسط معاون پرورشی فرهنگی در تمام استان‌های کشور است، اضافه کرد: اندیشکده اردبیل را به عنوان اولین اندیشکده کشور به رسمیت خواهیم شناخت.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش یکی از طرح‌های آموزش و پرورش را اجرای طرح مدرسه مطلوب عنوان کرد و افزود: این طرح بر اساس سند بنیادین استخراج شده که مدارس باید به کتابخانه و نمازخانه مجهز باشند. 

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مدارس کشور در حاضر از نمازخانه مجهز برخوردار هستند، یادآور شد: همچنان که کلاس اولویت اساسی یک مدرسه هست ایجاد و تجهیز نماز خانه نیز باید در راستای ترویج فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان جز اولویتها باشد. 
 
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *