سهم وزارت بهداشت از هدفمندی یارانه‌ها/بدهی ۹۰۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها


قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت وضعیت تخصیص منابع وزارت بهداشت در سال گذشته را تشریح کرد و در عین حال گفت: در حال حاضر بیمارستان‌ها از نظر مالی مشکلات متعددی دارند، اما علی‌رغم همه مشکلاتی که در این حوزه ایجاد شده است، اولویت ما اکنون تداوم ارائه خدمات به مردم است.

دکتر مصطفی پریدار در گفت‌وگو با سادس، درباره میزان تخصیص اعتبارات وزارت بهداشت در سال ۹۵، گفت: واقعیت این است که بهترین منبعی که ما برای اجرای برنامه‌هایمان در نظام سلامت کشور داشتیم، ردیف یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بود که از این محل، تقریبا همان میزانی که سازمان امور مالیاتی کشور وصول کرده بود به ما اختصاص داده شد که مجموع آن در سال گذشته نزدیک به ۵۰۰۰ میلیارد تومان بود و تقریبا ۱۰۰ درصد آن را به وزارت بهداشت اختصاص دادند.

وی افزود: این درحالیست که از محل هدفمندی یارانه‌ها عملا در سال گذشته عددی را دریافت نکردیم. بر این اساس اعتبار ردیف هدفمندی یارانه‌ها ۴۸۰۰ میلیارد تومان بود که به دلایل مختلف مانند هزینه‌های دولت در مقوله‌ها و بخش‌های دیگر، آن را به ما پرداخت نکردند و این میزان به امسال منتقل شد. بنابراین در سال ۹۵ عددی از محل هدفمندی یارانه‌ها دریافت نکردیم. البته برای امسال قول داده بودند که حدود ۸۶۵ میلیارد تومان از این ردیف را به ما پرداخت کنند که حدود ۵۰۰ میلیاردش را طی چند هفته اخیر پرداخت کرده‌اند و امیدواریم باقی‌مانده آن نیز به زودی تخصیص یابد.

پریدار درباره وضعیت گردش مالی بیمارستان‌های کشور با توجه به شرایط عدم تخصیص منابع اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان‌ها از نظر مالی مشکلات متعددی را دارند، اما علی‌رغم همه مشکلاتی که در این حوزه ایجاد شده است، اولویت ما تداوم ارائه خدمات به مردم است.

وی تاکید کرد که همچنین علی‌رغم حمایتی که دولت در سال گذشته با مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام داد و بر اساس آن از محل اوراق قرضه حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان وصولی داشتیم، اما همچنان مطالبات بیمارستان‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر عدد بالایی را به خود اختصاص داده است. به طوریکه بیمارستان‌ها حدود ۹۰۰۰ میلیارد از بیمه‌ها طلب دارند. بر این اساس امیدواریم که با سازوکارهایی که دولت پیش‌بینی می‌کند، شاهد حل این مشکلات باشیم.

انتهای پیام  

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *