شناخت کمتر سرمایه‌گذاران از سمیرم سدی در برابر رونق تولید و گردشگری است


سادس/اصفهان نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: شناخت کمتر سرمایه‌گذاران بزرگ‌ترین سد در برابر رونق تولید و گردشگری است. یکی دیگر از این موانع، بروکراسی‌های خاص در استان اصفهان است که سرمایه گذاران را در پیچ و خم‌های اداری خسته می‌کند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اساسی ما در مجلس با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در سمیرم وجود دارد بحث سرمایه‌گذاری در شهرستان است. سمیرم در کشاورزی، دامداری و تولید عسل و پرورش زنبور عسل، گیاهان دارویی و کشت جایگزین ظرفیت‌های بسیاری دارد. برای رونق دادن به ورزش کوهنوردی و تأسیس اقامتگاه‌های جدید در حال تلاش هستیم تا سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها ترغیب کنیم.

وی افزود: در کشت‌های نوین و گلخانه‌ای و صادرات سیب درختی جلسات خوبی را با سرمایه‌گذاران داشته‌ایم تا بتوانیم در برندسازی صادرات و بسته‌بندی مناسب و صنایع تبدیلی آن به پیشرفت برسیم. سرمایه‌گذاران باید به سمیرم بیایند تا ظرفیت‌های بی‌شمار این شهرستان را مشاهده کنند. در این صورت بیکاری مرتفع می‌شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس، گفت: باید یک زنجیره تولید مواد غذایی را در شهرستان راه‌اندازی کنیم تا کشور هم بتواند از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرد. با توجه به اینکه سمیرم از سرشاخه‌های رود کارون است و منابع آبی بسیاری در شهرستان سمیرم وجود دارد و سالانه یک و نیم میلیارد مترمکعب آب از حوزه شهرستان سمیرم خارج می‌شود باید بتوانیم روی این زیرساخت‌ها کارهای عملیاتی و اجرایی خوبی داشته باشیم تا بتوانیم این شهرستان را به عنوان قطب کشاورزی و باغداری استان مطرح کنیم.

سلیمی گفت: سمیرم با ۴ استان کشور هم‌جوار است و با توجه به اینکه کریدور شمال به جنوب و شرق و غرب در حال احداث است می‌توانیم با سریع‌ترین زمان به آزادراه اصفهان به شیراز وصل و سپس به بزرگراه بروجن به لردگان متصل شویم. با این ظرفیت خیلی سریع‌تر می‌توانیم محصولات خود را به بنادر جنوبی و شمال کشور برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن و آثار باستانی زیادی که در سمیرم وجود دارد و وجود ۴۴ قله بالای ۴ هزار متر این ظرفیت‌ها فرصت خوبی برای جذب گردشگران است. از نظر توپوگرافی سمیرم دارای مناظر بسیار خوبی است و عشایر قشقایی ۶ ماه در سال در سمیرم ساکن هستند که ظرفیت گردشگری محسوب می‌شوند. بنابراین ظرفیت‌های بسیاری در شهرستان سمیرم وجود دارد که امیدوارم بتوانیم این ظرفیت‌های بالقوه را به فعل تبدیل کنیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه شناخت کمتر سرمایه‌گذاران بزرگ‌ترین سد در برابر رونق تولید و گردشگری است، گفت: یکی دیگر از موانع، بروکراسی‌های خاص در استان اصفهان است که سرمایه گذران را در پیچ‌وخم‌های اداری خسته می‌کند. به همین دلیل در شهرستان در حال کمتر کردن این بروکراسی‌ها هستیم تا سرمایه‌گذاران تشویق شوند در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *