نظری: قطعا لایحه بودجه 1400 باید اصلاح شود


یک عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را نیازمند اصلاحات جدی دانست، در نظر گرفتن فروش ۲ ملیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت برای سال آینده را غیر کارشناسی خواند.

سید غنی نظری خانقاه در گفت و گو با سادس با اشاره به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را بسیار ضعیف می دانم؛ مواردی که در این لایحه طرح شده تورم زا است، پول پاشی و استقراض از بانک مرکزی و مقروض ساختن دولت بعدی از جمله مواردی است که موجب شده من با کلیات این لایحه مخالف باشم.

وی افزود: در نظر گرفتن فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت کاملا غیر کارشناسی است؛ این گونه فروش نفت را تعیین می کنند آن هم در حالی که ما اکنون توانایی فروش ۵۰۰ هزار بشکه نفت را هم نداریم، خودشان می دانند این کار شدنی نیست و موضوع استقراض از بانک مرکزی را طرح می کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس اضافه کرد: باید از آقای نوبخت پرسید که تعیین قیمت ارز به این شکل در لایحه بودجه امکان پذیر است یا خیر؟ مجلس شورای اسلامی نسبت به تک تک این موارد بررسی خود را انجام خواهد داد؛ قطعا ما این لایحه را قبول نداریم، لایحه بودجه باید اصلاح شود اگر این لایحه اصلاح نشود نمی تواند به رفع مشکلات کشور کمک کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *