انتقاد نماینده ایلام از عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی


نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برخلاف قانون اساسی بوده و دولت مکلف است از بازنشستگان حمایت کند.

به گزارش سادس، سارا فلاحی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی علیرغم این که بیشترین سهم بیمه را پرداخت می‌کنند و کمترین دریافتی را دارند برخلاف قانون اساسی و قانون برنامه ششم توسعه است.

وی در ادامه اظهار کرد:  یا قانون ننویسید ویا اگر قانون می‌نویسید جرئت اجرای آن داشته باشید.  براساس اصل ۲۰ قانون اساسی باید دولت از همه مردم به طور یکسان حمایت کند و براساس قانون دولت مکلف به اجرای عدالت در نظام پرداخت است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تورم موجود و لجام گسیختگی بازار  و بالا رفتن خط فقر حتی اگر براساس تورم سالانه ۲۲ درصد حساب کنیم بازنشستگان باید امروز ۹ میلیون تومان حقوق دریافت کنند. برای برخی از مسوولان سوتفاهم شده است اینها از کار بازنشسته شده‌اند قرار نیست از زندگی بازنشسته‌شان کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر باید با افرادی که سرمایه مردم را به بازار بورس کشاندند و با دخالت‌های غیر کارشناسی بورس را به مسلخ سرمایه مردم تبدیل کردند برخورد شود. باید جلوی این افراد گرفته شده و محاکمه قضایی شوند. قبل از آن که بیش از این نفس اقتصاد کشور را تنگ کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *