صالحی مبارکه: برچسب کاسبان تحریم را حذف و راهکارهای اقتصادی را بررسی کنیم


یک عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس با بیان اینکه برنامه های زیادی از سوی اقتصاددانان و دلسوزان برای حل مشکلات اقتصادی ارائه شده است، گفت: همه این برنامه ها و راهکارهای ارائه شده باید با حذف برچسب هایی مثل دلواپسان و کاسبان تحریم و بی سواد بررسی شود.

به گزارش سادس، پروین صالحی مبارکه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مشکلات داخلی ما ناشی از سوء مدیریت ها، عدم باور به توان داخلی و تحریم های ناجوانمردانه آمریکا است. این وضعیت، زندگی را برای مردم ایران مخصوصا طبقات متوسط و کم درآمد سخت کرده است. در چنین شرایطی موج بیماری کشنده کرونا هم مزید بر علت شده است.

نماینده مردم مبارکه اصفهان در مجلس با بیان اینکه برنامه های زیادی برای حل مشکلات اقتصادی بیان شده است گفت: باید با حذف برچسب هایی مثل دلواپسان یا کاسبان تحریم و بی سواد تمام برنامه ها و راهکارهای ارائه شده را بررسی کرد و با نتیجه گیری به موقع بلافاصله دست به کار شد. همه مردم مشکلات را می دانند و بازگو کردن آن صرفا نمکی است بر زخم آنها، بیایید مرهمی باشیم بر زخم مردم.

وی ضمن منتقد دانستن خود به دولت انتقاد از قوه مجریه در شرایط فعلی را جایز ندانست و گفت: اکنون زمان انتقام نیست. در بخش های مختلف صنعت و اقتصاد با سوداگرانی مواجه هستیم که در سایه امن دعواهای جناحی و سیاسی روز به روز قدرتمندتر شده و حتی به بدنه سه قوه نیز نفوذ کرده اند. امروز هیچ راهی جز اتحاد سه قوه نداریم. اگر وزیر صمت، تعزیرات و بسیج سازندگی متحد شوند با کنترل بازار گرانی های افسارگسیخته را مهار می کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه هدف نهایی دشمن از جنگ اقتصادی ضربه به عمق فرهنگی ما است گفت: دشمن در پی ایجاد نسل هایی در ایران است که هیچ گونه اصالت و هویتی نداشته باشند. آنها ما را به نان شب گرفتار کردند تا از فریضه فرهنگیمان غافل شویم. واضح است که باید در شرایط فعلی به توان داخلی تکیه و از این طریق در عرصه بین المللی ایفای نقش کرد.

صالحی مبارکه در ادامه نطق خود به راهکارهایی اشاره کرد که اقتصاد ملی را تقویت می کند.

وی این راهکارها را در راستای تقویت قدرت درونزای کشور دانست و گفت: اصلاح نظام بانکی یکی از این راهبردها است. بانکها باید از حالت بنگاه داری خارج شوند. بانک ها این روزها به واسطه بنگاه داری دست به اقداماتی نظیر خرید و احتکار مسکن میزنند. این روزها مردم از تامین یک مسکن استیجاری مناسب ناتوان هستند. در حالی که تمام امکانات تولید مسکن در داخل کشور وجود دارد. یکی دیگر از راهبردهای تقویت قدرت درون زا حذف موانع کسب و کار است. دستکم ۱۰۰۰ قانون مزاحم کسب و کار در کشور داریم. ما همچنین ۴۰ درصد توان مالیاتی داریم که باید با برنامه ریزی دقیق مهار شود. تخصیص ارز دولتی به افرادی که حساب و کتابی پس نمی دهند یکی از دلایل بروز سونامی قیمتی در بازار ارز در کشور است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *