علیپور: با واردات به موقع خوراک دام قیمت مرغ افزایش پیدا نمی کرد


نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت واردات به موقع خوراک دام امروز دیگر مرغ به کیلویی بیش از ۳۰ هزار تومان نمی رسید.

به گزارش سادس، محمد علیپور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری شفاهی گفت: حوزه انتخابیه بنده یعنی شهرهای ماکو، پلدشت، شوط و چالدران همگی شهرهای مرزی محرومند که مردمان آن فاقد شغل دولتی و درآمد مستمر هستند. ۹ ماه از بسته بودن مرزهای کشور و بزرگترین مرز زمینی یعنی بازرگان به علت شیوع بیماری کرونا می گذرد و این مشکلات زیادی را برای مرزنشینان ایجاد کرده چون قبلا تعداد زیادی از مرزنشینان از طریق معافیت مسافرتی امرار معاش می کردند و امروز این درآمدها از بین رفته است.

وی افزود: از طرف دیگر گفته می شد خوراک دام و بسیاری از مواد اولیه روی کشتی‌ها بوده و منتظر ترخیص هستند اما بلافاصله با عنایت دولت مشکل حل شد پس اگر به موقع خوراک دام وارد کشور می شد، مرغ به کیلویی بالای ۳۰ هزار تومان نمی رسید. چرا این کار قبلاً صورت نگرفت چه طور باید این مسایل را برای مردم توجیه کرد؟

نماینده ماکو اظهار کرد: به دلیل بی تدبیری مسئولان، هر روز یکی از کالاهای اساسی مردم دچار کمبود می شود که نمونه های آن را در روغن، گوشت، تخم مرغ و اخیرا  هم در مرغ دیدیم اینها همه نشان از بی تدبیری است که باید نسبت به آن پاسخ دهند.

علیپور در پایان در تذکری به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۱۳۴ هکتار از محله مرکزی شهر ماکو را جزو بافت قدیمی و تاریخی اعلام کردند که ساکنان این محلات با این تصمیم با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *