افزایش جانباختگان کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد


سادس/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونا استان به ۲۹۶ نفر خبر داد.

پرویز یزدان‌پناه با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند، گفت: هم اکنون ۴۴۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۸۹ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٨ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی افزود: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ هزار و ۷۱ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از ۴۶۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ۵٧ درصد نمونه ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های  بویراحمد(٣٧ درصد)، کهگیلویه(٢٩ درصد)، گچساران( ١۵ درصد )، چرام( ٧درصد)، دنا(۴ درصد)و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بودند.
وی با بیان اینکه علائم ابتلا به آنفلوآنزا و ویروس کرونا بسیار به یکدیگر شبیه است، تصریح کرد: تشخیص آنکه بیمار به کدام یک از این بیماری‌های ویروسی مبتلا شده به یک چالش بزرگ برای کادر درمان تبدیل شده است. توصیه ما این است که اگر علائم خفیفی از بیماری کرونا را دارید، بسیار ساده از کنار آن گذر نکنید و همچنین اگر چند سرفه مختصر کردید، تصور نکنید که حتما به کروناویروس مبتلا شده اید.
به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یزدان پناه بیان کرد: با توجه به افزایش آمار ابتلا و فوتی‌ها کنترل بیماری کرونا به مراتب سخت تر شده که در این بین استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها، عدم حضور در مراکز شلوغ، پر تردد و پر خطر مانند بیمارستان‌ها، مطب‌ها و موسسات پزشکی بجز بر حسب ضرورت، عدم حضور در دورهمی‌های خانوادگی و پرهیز از تجمعات باعث کنترل بیماری هستند.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *