رضایی: مردم باید قید مسافرت را تا چند ماه آینده بزنند


نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه «مردم باید قید مسافرت را تا چند ماه آینده بزنند» گفت: اگر سخت‌گیری‌ها بیشتر شده بود و مرز فرد سالم و بیمار را مشخص می‌کردیم، شرایط بهتری داشتیم.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با سادس در مورد وضعیت بیماری کویید ۱۹ در شیراز و افزایش سفرها به این شهر گفت: حاکمیت به مجری‌گری دولت تصمیم گرفت فضا را بازتر کند و محدودیت‌ها را سهل بگیرد. بازگشایی اماکن مذهبی نمود عینی این آسان‌گیری است. مردم نیز به تبع همین سیاست‌ها با همه‌گیری کرونا عادی برخورد می‌کنند.

نماینده شیراز در مجلس دهم در مورد افزایش سفرها گفت: همانطور که فضای بسیاری از مشاغل باز شد، منعی برای سفر رفتن مردم هم وجود ندارد. به نوعی می‌توان گفت آزادی عملی در مواجهه با کرونا وجود دارد و ما صرفا می‌خواهیم ببینیم که در آینده چه خواهد شد. به نظر من، اگر این ویروس باقی‌ بماند، موج دوم به شکل تشدید شده‌ای آغاز می‌شود اما اگر به طور طبیعی فروکش کند شرایط بهتری خواهیم داشت.

وی در خصوص کنترل ورودی شهر شیراز گفت: کنترلی در مبادی این شهر وجود ندارد. سفرها بسیار افزایش پیدا کرده و شهر بسیار شلوغ است. ترافیک نیز تشدید شده است. نمی‌توان گفت در آینده چه اتفاقی می‌افتد اما می‌توان گفت که اگر سخت‌گیری‌ها بیشتر شده بود و می‌توانستیم مرز فرد سالم و بیمار را مشخص کنیم، شرایط بهتری داشتیم.

رضایی افزود: ما نتوانستیم این مرز را مشخص کنیم. متأسفانه افرادی متوجه ابتلا می‌شوند اما ناقل‌بودن را کتمان می‌کنند. می‌توان گفت برای این دسته از افراد هیچ تمهیدی نیندیشیدیم. دست کم باید در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیق‌تری صورت بگیرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان در توصیه‌ای به مسافران شیرازی و کسانی که قصد سفر به این شهر را دارند، گفت: وقتی دادرسی برای همه‌گیری وجود ندارد، مردم خود باید به داد خود برسند. توصیه من این است که اگر ضرورتی وجود ندارد، سفر نروند. مردم باید قید مسافرت را تا چند ماه آینده بزنند. این تصمیم‌های خودبنیاد بهتر از وضعیتی است که دیگران برای آنها تصمیم بگیرند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *