مجلس یازدهم حافظ اصلی دستاوردهای نظام است/ هیات رئیسه قدرتمند مجلس را به راس امور باز می گرداند

متاسفانه در مجلس دهم شاهد بیشترین تمرد دولت از اجرای قوانین بودیم که این موجب خروج دولت از مسیر اصلی توسعه در کشور شد.

عادل نجف زاده منتخب مردم خوی و چایپاره در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری سادس:
در طی ۴۱ سال پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در حوزه‌های مختلف دستاوردهای عظیمی در تمام بخش‌ها از جمله دانش، تولید، ظرفیت سازی‌های جدید برای نظام در حوزه بین الملل ایجاد شده است.

مجلس یازدهم حافظ اصلی دستاوردهای جمهوری اسلامی در مقطع فعلی است چرا که اتفاقات عدیده‌ای که در حوزه بین الملل نسبت به جمهوری اسلامی رخ می‌دهد به ظرفیت‌های فوق العاده نظام و دستاوردهایی آن باز می‌گردد.

اصل دستاورد جمهوری اسلامی مردم و اعتماد آنها به نظام است و پیگیری مطالبات مردم در طول سالیان متمادی اولویت اصلی دستگاه‌های مختلف نظام ار جمله مجلس و دولت بوده است.

نبود نگاه ملی به ظرفیت‌های داخلی و ناپایداری سیاست‌های اقتصادی در حوزه کلان که ناشی از عدم نظارت درست حوزه مجلس در طول مدت گذشته و ناکارآمدی دولت‌ها در حوزه عملگرایی بوده است.

رسالت اصلی مجلس یازدهم پیگیری مطالبات اقتصادی مردم و افزایش سهم مردم از منابع و ثروت های ملی کشور است

اگر ما بخواهیم عملکرد مجلس یازدهم مانند مجلس دهم نشود، همه نماینده‌ها و اعضای هیات رئیسه مجلس باید به قانون اساسی توجه کنند، امید مردم به مجلس یازدهم است و مطالبات مردم را مجلس باید در تمامی سطوح پیگیری شود.

اگر قرار باشد مجلس در راس امور باشد قاعدتا مجلس یک هیات رئیسه بسیار قدرتمند، توانمند، ظرفیت ساز، ظرفیت‌نگر که نگاه فوق العاده استراتژیک به مسائل کشور باید داشته باشد می‌خواهد.

تجربه منفی که در طول سالیان قبل از مجالس قبلی به دست آوردیم عمده دغدغه نماینده‌ها این است که هیات رئیسه خودش را بالاتر از دیگر نمایندگان نداند.

تا زمانی یک نماینده پیگیر مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه اش است در درگیری مستقیم با حوزه دولت قرار دارد و مجبور به واگرایی در مقابل گفتمان‌های دولت است، هیات رئیسه مجلس باید به حدی قدرتمند عمل کند که مطالبات نماینده از دولت از مسیر پر قدرت مجلس تسهیل شود.

تساهل و تسامح دولت با مجلس‌ نقش اساسی در روند جاری کشور داشت متاسفانه ما در مجلس دهم شاهد بیشترین تمرد دولت از انجام قوانین کشور بودیم و این اقدام موجب خروج دولت از مسیر اصلی روند توسعه کشور شد.

اگر واقعا بخواهیم سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به معنای واقعی حفظ بشود قدرت در سه قوه مقننه،مجریه و قضاییه باید دست برترین ها و بهترین ها باشد.

البته این قدرت در نظام جمهوری برگرفته از مردم است به همین دلیل هم ریاست مجلس یازدهم و شخصی که در این جایگاه قرار می گیرد باید نگاه ملی، جهادی و پرظرفیت به کشور داشته باشد به ویژه از نظر اقتصادی برنامه و پلن خاصی داشته باشد.

ذات انجام تشکیل فراکسیون‌های تخصصی در مجلس مثبت است یعنی رویکرد تقسیم کار در فراکسیون اگر رخ بدهد نقش بسیار اساسی در کاهش کار توان فرسا در مجلس خواهد داشت

تشکیل فراکسیون‌ها می تواند در کاهش استرس ها و کاهش تراکم کاری نمایندگان مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت بیاانجامد

بهترین راه نجات اقتصاد کشور خروج از اقتصاد تک محصولی نفت و توجه به دیگر بخش ها از جمله فعال سازی ظرفیت‌های معدنی است بنده  با توجه به رشته تحصیلی و سوابقم با عضویت در کمیسیون صنایع این موضوع را پیگیر خواهم شد.
گفتگو از عباس بخشی استوار

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *