اما و اگرهای رقابت هیات رئیسه مجلس/ تفاوت دوره یازدهم مجلس با دیگر ادوار در چیست

بعد از انتخاب هیات رئیسه مجلس فصل رقابت در مجلس باید به فصل همدلی تبدیل شود و کاندیداهای ریاست مجلس که رای نیاوردند همه توان خود را جهت کمک به دیگران به کار گیرند.

الهام آزاد منتخب مردم نائین، خور وبیابانک در مجلس یازدهم در گفتگوی مشروح با خبرنگار گروه رسانه ای نماینده گراف:
با توجه به اینکه مجلس در راس امور است و تمام تصمیم گیری‎ها برای کشوراز مجلس نشات می گیرد، طبیعتا دراین چارت و تشکیلات ما باید رئیسی برای مجلس انتخاب کنیم که نقش پررنگ و اثرگذار در تدوین قوانین و بعد نظارتی مجلس داشته باشد.

خوشبختانه همه کاندیداهای ریاست و هیات رئیسه مجلس کارنامه درخشانی دارند اما باید ازاین بعد نگاه کنیم که ریاست یک چهره ملی در پارلمان در پارامترهای داخلی و خارجی تاثیرگذار و مثبت است.

بعد از انتخاب هیات رئیسه مجلس فصل رقابت در مجلس باید به فصل همدلی تبدیل شود و کاندیداهای ریاست مجلس که رای نیاوردند همه توان خود را جهت کمک به دیگران به کار گیرند.

رقابت داخلی در بین نمایندگان مجلس برای دستیابی به مسئولیت‌ها قابل قبول نیست، قرار است مجلس یازدهم متفاوت باشد و نبايد به صورت فردی عمل کنیم بلکه بايد کارها را با کمک به یکدیگر به صورت جمعی پیش ببریم.

مجلس یازدهم می‌خواهد با دیگر مجالس متفاوت باشد و نحوه انتخاب رئیس مجلس نشان دهنده این تفاوت خواهد بود، رقابت برای ریاست مجلس برای همان زمان است بعد از آن هرکدام از نمایندگان در جایگاه خود باید با همدلی و همیاری همراه با ایثار و از خودگذشتگی به مردم خدمت کنند.

نمایندگان خانم در مجلس همواره در اقلیت هستند اما قطعا باید یک جایگاهی درهیات رئیسه مجلس داشته باشند، بنده معتقدم با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشورما را خانم ها تشکیل میدهند باید سهمی در هيات رييسه مجلس در اختیار خانم‌ها قرار بگیرد.

اگر زنان نماینده روی یک نفر اتفاق نظر کنند و همه ازاین اقدام حمایت کنند حضور یک زن در هیات رئیسه مجلس دور از ذهن نیست.

اتحاد و وحدت خانم‌ها همیشه کارساز بوده است اگر با هم یکی باشیم و بهم هم کمک کنیم تراز نماینده زن انقلابی که مدنظر رهبر انقلاب است در مجلس یازدهم شکل خواهد گرفت.

معرفی الگو زن انقلابی در مقابل دیدگاه‌های غربی به زنان، با حضور شاخص زن انقلابی و مسلمان در مسئولیت های کلان رقم می خورد.

برای تحقق یک مجلس کارآمد باید ضمن آسیب شناسی مجلس دهم و بررسی اتفاقات آن، نقاط ضعف مجالس ادوار بررسی و باید به بهترین شکل ممکن ضعف‌ها رو پوشش بدهیم تا خاطرات مجلس دهم تکرار نشود و در مقابل به بهترین نحو نقاط مثبت را تقویت کنیم.

تکثر فراکسیون‎ها قبل از شروع به کار مجلس یازدهم زیاد شده است و امیدوارم در برخی از موارد به یک اجماعی برسند، اما به نظرم تقویت فراکسیون کارگری و فراکسیون زنان و خانواده که سبک زندکی ایرانی اسلامی را محقق می کند ضروری به نظر می رسد.

در کنار آن امیدواریم در راستای تجمیع فراکسیون های مجلس، فراکسیون گام دوم انقلاب با توجه به کارکرد عمومی آن، دیگر فراکسیون‌ها در مجلس یازدهم را پوشش بدهد.

مجلس آینده باید برنامه‌هایی در جهت اقتصاد مقاومتی و جهش تولید داشته باشد تا روند دستیابی به اهداف سریع‌تر انجام شود، بنده به عنوان منتخب مردم در مجلس یازدهم در همین راستا با ارائه ایده‌های مناسب تلاش خواهم کرد.

مجلس یازدهم باید ریل گذاری‌هایی را برای ایجاد فضاهای زود بازده در جهت تولید انجام دهد،متاسفانه هدایت نقدینگی ما به سمت تولید نیست و نمی توانیم بگوییم پیشرفت چندانی در تولید داشتيم.

با مدیریت خوب و نظارت صحيح می توان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در کشور وجود دارد استفاده کرد.

یکی از دلایلی که موجب می شود سرمایه‌ها در کشور راکد بماند وجود خانه‌های خالی است که باید این سرمایه ها را با سازوکارهای مناسب به سمت تولید سوق دهیم و از سوی دیگر مانع سوداگری در قیمت مسکن و اجاره بها شویم.

با توجه به مشکلات اقتصادی، معیشتی و همچنین مشکل بیکاری قشر جوان، اولویت مجلس یازدهم باید حل این مشکلات باشد، مشکلات اقتصادی که به دنبال کرونا در کشور تشدید شده باید مدیریت شود.

هر جا مدیریت و برنامه ریزی صحیحی اتفاق بیفتد قطعا به نتایج مطلوبی دست پیدا می کنیم، خروجی اتفاقاتی که افتاده است می تواند مثبت باشد البته اگر مدیریت و نظارت صحیح صورت گیرد.

یکی از اولویت هاى دیگر مجلس آتی حمایت از کارگران عزیز و این قشر زحمتکش است که باتقنیح و یا تصویب قوانین می توان به این مهم دست یافت به خصوص در مورد مصوبه جدید شورای عالی کار باید همه جوانب سنجیده میشد که کارگران زحمتکش از لحاظ معیشت و امنیت شغلی دچار مشکل نشوند.

ان شاءالله با اصلاح قوانین حوزه کار هم به امنیت شغلی و معیشت کارگران و هم به امنیت سرمایه کارفرما کمک شود تا نه کارفرما و نه کارگر آسیب ببینند و امنیت شغلی همه حفظ شود.
گفتگو از عباس بخشی استوار

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *