پنج گزینه جدی ریاست مجلس آینده/ ضرورت اصلاح ساختار مجلس توسط رئیس آتی

محمود عباس‌زاده مشکینی منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری سادس:

برای ریاست مجلس یازدهم چند نفر ازعزیزان مشغول فعالیت هستند و با دیگران نمایندگان ارتباطاتی گرفته‌اند و قصد خود را برای شرکت در انتخابات ریاست مجلس اعلام کرده اند.

تا اینجا که بنده اطلاع دارم آقایان قالیباف، زاکانی، میرسلیم، علی نیکزاد و حاجی بابایی از گزینه های جدی ریاست مجلس آتی هستند که لابی‌های مورد نظر را آغاز کرده‌اند.

هر نماینده مجلس حق دارد خودش را در معرض انتخاب سایر نمایندگان برای ریاست مجلس قرار بدهد، آن‌هایی که برای تکیه بر صندلی ریاست مجلس به صورت علنی فعالیت می کنند یارگیری‌های خودشان را آغاز کرده‌اند وامیدواریم خروجی این اتفاقات برای مجلس و کشورمبارک باشد.

مهم نیست چه کسی رئیس مجلس خواهد شد در واقع هرکدام از گزینه‌ها باید بخشی از مواردی که مانع روندکار درست در مجلس است را تصحیح و در اولین فرصت ساختار اداره مجلس و آئین نامه داخلی را اصلاح کند.

بحث این نیست چه کسی می‌خواهد رئیس مجلس شود موضوع اصلی این است که چطورمی‌شود مجلس را به نحواحسن اداره کرد؛ مجلس یک نفر نیست مجلس عصاره فضایل ملت با 290 نماینده است که باید برای تک تک این نمایندگان نقش مولد تعریف شود و همگی در متن مسائل و موضوعات کشور قرار بگیرند.

ساختار مجلس نباید به گونه‌ای باشد که نمایندگان در مسیری قرار بگیرند و بعد از 4 سال از این مسیر بدون خروجی مشخص خارج شوند.

تیم مدیریتی مجلس آینده باید بهترین شیوه را طراحی کنند که نمایندگان مجلس در همه امور و تصمیم گیری‌ها مشارکت داشته باشند و رئیس آتی مجلس بهترین طرح را برای کارآمد کردن مجلس ارائه و مجلس را با مشارکت دیگر نمایندگان دوباره در راس امور قرار دهد.

برای من مجلس کارآمد مهم است و معیارهای مطرح شده برای من جدی است و با هرکدام از عزیزان درباره این معیارها صحبت کردم و این که چه کسی رئیس مجلس می‌شود مهم نیست.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *