رئیس مجلس بیش از جایگاه خودش اعمال قدرت می‌کند/ در مجلس یازدهم ریاست قوه مقننه را به جایگاه واقعی باز می‌گردانیم

جعفر راستی منتخب مردم شبستر در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری سادس:
بدون تعارف با دوستان و منتخبان مجلس یازدهم صحبت کردیم و تاکید داشتیم در مجلس یازدهم ریاست مجلس باید به جایگاه واقعی و قانونی خود بازگردد؛ الان جوری شده است که رئیس مجلس بیش از جایگاه خودش اعمال قدرت می‌کند.

رئیس مجلس یعنی ارشد مجلس و هیچ فرقی با نمایندگان مجلس ندارند، اوهم مانند بقیه نمایندگان یک رای دارد؛ رئیس مجلس به عنوان اداره کننده جلسات مجلس است وبیش از نظارت بر معاونت های مربوط به قوه مقننه نباید اختیارات داشته باشد.

رئیس مجلس هرکدام ها از گزنیه‌های مطرح باشد فرقی نمی‌کند؛هر کسی که بتواند نیات ما را برآورده کند باهاش مشکل نداریم؛ هدف ما تشکیل یک مجلس تراز و پرنشاط است.

گزینه هایی مثل آقای قالیباف و آقای زاکانی تقریبا پرانرژی هستند اگراز من بپرسند می‌گویم این دوستان پرانرژی‌تر ازهمه و امتحان پس داده هستند؛ ولی بازهم گفتم تا زمانی که رای گیری نشده است و همه دوستان نظرشان را بیان نکرده‌اند و گزینه‌های ریاست مجلس تعهداتی که میدهند تضمین نکنند نمی‌توان نظر قطعی داد.

ولی در کل بنده آقای قالیباف را پرکارتر از بقیه گزینه‌ها می‌دانم این هم به دلیل این است که در سابقه اجرایی و هم نفوذ شخصیتی در مقایسه با دیگران بهتر است؛ البته نظر بنده در مورد ایشان به معنی تایید صددرصدی نیست و گزینه نهایی بنده هنوز مشخص نشده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *