پیشنهاد باشگاه‌های لیگ یکی/ برگزاری یا لغو بازی‌ها؟


پیشنهاد باشگاه‌های لیگ یکی/ برگزاری یا لغو بازی‌ها؟

در پی طولانی شدن تعطیلی رقابت‌های ورزشی، برخی از عوامل باشگاه‌های لیگ دسته اول موضع خود را درباره برگزاری یا لغو ادامه این رقابت‌ها مشخص کردند.

به گزارش سادس، در پی طولانی شدن تعطیلی مسابقات ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از عوامل باشگاه‌ها ایرانی حاضر در لیگ دسته اول فوتبال، شروع به دادن پیشنهادات خود مبنی بر برگزار یا لغو ادامه این رقابت‌ها کرده‌اند. البته اکثر تیم‌ها معتقد هستند عادلانه‌ترین حالت ممکن برای تمامی تیم‌ها، برگزاری ادامه بازی‌ها است اما در این میان سخنانی بیان شده که ارتباطی با برگزاری یا لغو ادامه بازی‌ها ندارد.

مس رفسنجان: لیگ بدون نتیجه بماند، فوتبال ایران رو به زوال خواهد رفت

مجید زیندینی، مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان، در این رابطه گفته است که اگر قرار است مسابقات لیگ به کلی لغو شود، عادلانه‌ترین‌ حالت این است که تیم مس رفسنجان به عنوان قهرمان لیگ دسته اول و یکی از صعود کنندگان به لیگ برتر معرفی شود. او گفت: تیم ما با هشت اختلاف امتیاز و با تفاضل گل ۱۵+ در صدر جدول قرار دارد و تا به اینجای فصل هزینه‌های زیادی کرده است. اگر لیگ دسته اول به نتیجه نرسد، بسیاری از اسپانسرها برای فصل بعدی سرمایه‌گذاری نخواهند کرد.

مس کرمان: تیم‌ها هزینه کرده‌اند، تکلیف را مشخص کنید

محمود محمودی‌نیا، مدیرعامل باشگاه مس کرمان، در همین رابطه بیان کرده است که بیش از ۷۵ درصد بازی‌ها انجام شده است و فدراسیون باید تصمیم خودش را بگیرد. اگر بنا بر ادامه این وضعیت است باید مس رفسنجان و مس کرمان به عنوان صعود کنندگان به لیگ برتر معرفی شوند و بر همین اساس لیگ برتر ۱۸ تیمه شود. همچنین پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر معرفی شود.

خوشه طلایی ساوه: بازی‌ها را عقب بیندازند اما لغو نکنند

حسین پرویزی، مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی ساوه، با بیان اینکه هر تیمی امتیاز بیشتری دارد الزاما قهرمان نیست گفت: هنوز بازی‌های زیادی مانده است و تیم ما شرایط صعود را دارد. تیم‌ها با تلاش زیاد به جایگاه فعلی خود رسیده‌اند و لغو مسابقات تصمیم درستی نیست. حتی مس رفسنجان که در صدر جدول قرار دارد امکان دارد امتیازهای زیادی از دست بدهد چرا که با رقیب‌های مستقیم خود بازی‌ دارند. البته که ستاد مبارزه با کرونا هر تصمیمی بگیرد ما تبعیت می‌کنیم. اگر بازی‌ها را عقب بیندازند، با برنامه ریزی مناسب امکان برگزاری فراهم می‌شود.

نود ارومیه: تصمیم بر عهده تیم‌ها است

وحید بیاتلو، سرمربی تیم نود ارومیه، درباره بلاتکلیفی تیم‌های فوتبال گفته است: برای برگزاری یا لغو ادامه مسابقات، تیم‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند چون آن‌ها هستند که با حضور حداقل ۴۰ نفر در تمرینات بیشتر در خط ابتلا هستند. همین الان وقتی تمرینات شروع شود هر تیم ۲۰ عضو غیربومی دارد که هرکدام از یک شهر می‌آیند و اگر یک نفر ناقل باشد، ببینید چه فاجعه‌ایی می‌تواند رخ بدهد.

بادران تهران: نمی‌توان گفت مس رفسنجان قهرمان می‌شود/ ربیعی خودش، تیمش را نابود می‌کند

فریدون قربانیان، مدیرعامل باشگاه بادران تهران، ۸ بازی دیگر از لیگ باقی مانده است، هیچ چیزی مشخص نیست. به صورت مثال، محمد ربیعی ( سرمربی مس رفسنجان) دو سال سرمربی تیم بادران بوده است و با شناختی که از او دارم خودش، تیمش را نابود می‌کند. یک امتیاز که از دست بدهد احتمال دارد مشکلاتی برای تیمش به وجود بیاورد و نمی‌توان گفت آن‌ها قهرمان می‌شوند. امکان هم دارد تیم ته جدولی با تمرینات انفرادی بدن آماده‌ای داشته باشند و سقوط نکنند. ما برای برای ماندن در لیگ دسته اول هزینه نمی‌کنیم و به فکر صعود هستیم.

او درباره ادامه مسابقات نیز اینطور پیشنهاد داد: لیگ را سه دسته کنیم و تیم‌های بالای جدول و پایین جدول به صورت دو حذفی بازی کنند و قهرمان و سقوط کننده مشخص شود و بدون تماشاگر بازی‌ها تمام شود. می‌توانند در دو گروه ۹ تیمی بازی‌ها را برگزار کنند تا تکلیف صعود کننده و سقوط کننده مشخص شود. اگر بدون برگزاری مسابقات بخواهند با تصمیمی شتاب زده قهرمان را مشخص کنند،‌ این واقعا یک حق خوری است. اگر دستوری از سوی فیفا صادر شود ما مطیع آن هستیم. اگر از سوی فدراسیون فوتبال بخواهند تصمیم بگیرند و این تصمیم سلیقه‌ای از سوی دوستان باشد، فدراسیونی که هنوز روی هوا است، ما از آن پیروی نمی‌کنیم و به هر کجا باشد شکایت می‌کنیم.

محمد ربیعی در پاسخ به اظهارت مدیرعامل بادران گفت است: همیشه در رابطه با فوتبال حرف برای گفتن زیاد است ولی الان دوست داریم تمام تمرکزمان روی کارمان باشد. الان هم از نکته‌ای که گفته‌اند و توصیه‌ای که داشته‌اند، تشکر می‌کنیم و به چشم نقد می‌بینیم و سعی می‌کنیم از تجربیات گذشته استفاده کنیم تا در آینده به موفقیت برسیم.

با این وجود باشگاه مس رفسنجان در بیانیه‌ای در پاسخ به سخنان مدیرعامل بادران اظهار کرد که باشگاه مس رفسنجان هیچ گاه به دنبال حاشیه نبوده است و از سخنان قربانیان گله مند است. در این بیانیه آمده است: از قربانیان می‌خواهیم که تصمیم گیری در رابطه با تعیین تکلیف رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور را به نهادهای تصمیم گیر واگذار نماید و بهتر است ایشان وقت خود را صرف رسیدگی به امور باشگاه خود کرده و سعی کند قولی که بابت ساخت ورزشگاه ۱۶۰ هزارنفری را به مردم داده بود، عمل کند.

رایکا بابل: نه انتظار قهرمانی داریم و نه سقوط

اکبر پرهیزکار، مدیرعامل باشگاه رایکا بابل، با بیان اینکه بازی‌های زیادی مانده است و نمی‌توان قهرمان را مشخص کرد گفت: ما انتظار قهرمانی نداریم اما از طرف دیگر هم علاقه‌مند به سقوط به لیگ دسته دو نیز نیستیم. البته که تیم‌های بالای جدولی حق دارند انتظارات از فدراسیون داشته باشند چرا که آن‌ها بیشتر هزینه کرده‌اند و در شرایط خوبی هستند. اما در کل ما مطیع تصمیمات فدراسیون هستیم.

سپیدرود رشت: تعطیلی کلی لیگ بهتر است

افشین ناظمی، مدیرعامل باشگاه سپیدرود رشت، در این رابطه گفته است: با شرایط فعلی که نمی‌دانیم چقدر زمان نیاز داریم تا این ویروس از بین برود اما تعطیلی کلی لیگ بهتر است. باید سرنوشت لیگ مشخص شود. ما در جدول شرایط بدی نداریم و اگر یک امتیاز از بازی عقب افتادمان بگیریم، می‌توانیم از ته جدول جدا شویم و این طور نیست که به خاطر قعر جدول بودن خواستار تعطیلی لیگ باشیم. اگر قرار باشد لیگ با تأخیر شروع شود، برای لیگ آینده به مشکل برخورد می‌کنیم. امیدوارم مسؤولان تصمیمات درستی بگیرند چون ما نمی‌توانیم در استان گیلان تمرین کنیم و زمان زیادی را برای آماده سازی نیاز داریم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *