حضور علیرضا خجسته در جودوی نابینایان و کم بینایان/ لغو مسابقات گرند پری


حضور علیرضا خجسته در جودوی نابینایان و کم بینایان/ لغو مسابقات گرند پری

رییس انجمن جودوی نابینایان و کم بینایان گفت: علیرضا خجسته، جودوکار تیم ملی از امسال پس از تایید کلاس‌بندی بین‌المللی و کسب سهمیه پارالمپیک تنها برای جودوی نابینایان و کم‌بینایان رقابت خواهد کرد.

علیرضا امینی در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: مسابقات گرند پری جودوی نابینایان و کم بینایان که برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو بود باید اواسط اردیبهشت در باکو برگزار می‌شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی ورزشکاران لغو شد، این مسابقه دومین تورنمنت بین‌المللی جودوکاران نابینا و کم بینا برای کسب سهمیه در سال جاری بود.

او گفت: محمدرضا خیرالله‌زاده در دسته مثبت ۱۰۰ کیلوگرم، وحید نوری منهای ۹۰ کیلوگرم و علیرضا خجسته در ۶۶ گیلوگرم نفرات اعزامی به این تورنمنت بودند که پیش از این خیرالله زاده و نوری سهمیه پارالمپیک را کسب کرده بودند و تنها علیرضا خجسته قرار بود بعد از تایید کلاس‌بندی بین‌المللی در رقابت‌های کسب سهمیه شرکت کند.

امینی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان حضور خجسته در جودوی نابینایان و کم بینایان وجود دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: خجسته در سال گذشته برای تیم ملی جودو رقابت می‌کرد که بعد از تعلیق جودو تصمیم گرفت از امسال تنها برای جودوی نابینایان و کم بینایان در  میادین حضور پیدا کند. البته وی چون از نظر کلاس بندی پزشکی در کلاس B3 قرار دارد مشکلی برای حضور در جودوی کم بینایان ندارد. او قرار بود پس از شرکت در دو تورنمنت بین‌المللی انگلستان و باکو ابتدا از نظر کلاس‌بندی بین‌المللی در این کلاس مورد ارزیابی قرار بگیرد و سپس در صورت تایید در رقابت‌های کسب سهمیه پارالمپیک شرکت کند که متاسفانه هر دو تورنمنت به دلیل بیماری کرونا لغو شد.

رییس انجمن جودوی نابینایان و کم بینایان تصریح کرد: علیرضا خجسته پیش از این در وزن ۷۳ کیلوگرم رقابت می‌کرد که پس از بررسی شرایط بدنی وی از نظر درصد چربی به این نتیجه رسیدیم که وضعیت بدنی او برای رقابت در دسته ۶۶ کیلوگرم مناسب‌تر از ۷۳ گیلوگرم است و شانس زیادی برای کسب مدال در این وزن دارد.

امینی در پایان افزود:  بعد از تعلیق جودو شرایط برای جودوی نابینایان و کم بینایان از نظر حریف تمرینی بسیار سخت شده و جودوکاران ما از این نظر با مشکلات زیادی مواجه هستند. امیدوارم زودتر این تعلیق برداشته شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *