با انتخاب رفتارهای سالم‌تر سطح زندگی خود را ارتقا دهیم


سادس/کردستان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، گفت: امروز به تغییر سبک زندگی نیاز داریم و دهه آینده را می‌توانیم دهه تغییر سبک زندگی بنامیم و با انتخاب رفتارهای بهداشتی تر و سالم‌تر بکوشیم که سطح زندگی خود را ارتقا دهیم.

ابراهیم قادری امروز(18 فروردین) در جمع خبرنگاران، با اشاره به روز جهانی بهداشت و هفته سلامت، اظهار کرد: سلامت مهم‌ترین رکن زندگی انسان‌ها است و یکی از مهم‌ترین وظایف دولت‌ها، تأمین سلامت مردم و لحاظ کردن مسائل مرتبط با سلامت در همه تصمیم‌گیری‌ها و رعایت سلامت واحد است که بر اساس آن باید سلامت انسان‌ها، جانواران، گیاهان و محیط‌زیست در کنار هم دیده شود.

وی افزود: سلامت انسان‌ها به دو عامل سبک زندگی و تأمین و دسترسی خدمات مراقبت بستگی دارد که نقش پرسنل بهداشتی و درمانی در این عوامل اهمیت بسیار زیادی دارد. 

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، بیان کرد: شعار روز جهانی بهداشت امسال نیز حمایت از پرسنل بهداشتی و درمانی (پرستاران و ماماها به‌عنوان نماینده این گروه) نام گذاری شده که کاملاً متناسب با شرایط موجود و اهمیت نقش این همکاران زحمتکش در ارتقای زندگی بشر را نشان می‌دهد.

قادری ذکر کرد: پزشکان، بهورزان، مراقبین سلامت، پرستاران، ماماها، پرسنل آزمایشگاه‌ها، کارشناسان بهداشت محیط، روانشناسان، کارشناسان تغذیه و سایر پرسنل با تمام توان در خدمت سلامت جامعه ما هستند و با فدا کردن جان خود، در این راه فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما به تغییر سبک زندگی نیاز داریم و دهه آینده را می‌توانیم دهه تغییر سبک زندگی بنامیم و با انتخاب رفتارهای بهداشتی تر و سالم‌تر بکوشیم که سطح زندگی خود را ارتقا دهیم.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، در پایان با اشاره به شهادت اولین شهید راه سلامت در استان، یادآور شد: متاسفانه شب گذشته محمد یاراحمدی خدمه و منشی اورژانس بیمارستان امام خمینی ( ره ) سقز در اثر ابتلا به کرونا بعد از روزها مبارزه با بیماری، به شهادت رسید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *