لزوم بهره گیری از نظریه‌های کاربردی جامعه پزشکی و پژوهشگران استان سمنان در مهار کرونا


سادس/سمنان قائم مقام ستاد استانی مقابله با کرونا و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از مسوولان این استان خواست ایده‌ و نظریه‌های ناب و کاربردی جامعه پزشکی و پژوهشگران استان سمنان برای مقابله و مهار شیوع کرونا ویروس در گام اجرایی قرار گیرد.

حبیب‌الله خجسته‌پور در نشست مشترک جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، متخصصان و کارشناسان با کمیته بهداشت و سلامت و کمیته صنفی نظام پزشکی استان سمنان که با هدف بحث و بررسی علمی پیشگیری مقابله با کرونا ویروس در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد اظهار کرد: کرونا ویروس مشکلات و تهدیدهایی ایجاد کرده است، اما می‌توان با بهره‌گیری از رویکردهای علمی مختلف شیوع این بیماری را به فرصت تبدیل کرد.
وی خاطر نشان کرد: شاید در سال‌های آینده دیگر چنین ویروسی در کشور شیوع پیدا نکند، بنابراین با رویکردهای کاربردی و کارشناسی باید از ظرفیت‌های علمی برای انتقال تجربیات به نسل‌های آینده بهره برد.
جانشین ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان ادامه داد: باید از رویکردهای علمی و ایده های جامعه پزشکان برای مهار کرونا ویروس استفاده شود و اطلاع رسانی در ارتباط با کرونا ویروس تیغ دولبه است‌ که اگر نقاط قوت برجسته شود مردم رعایت نمی‌کنند و اگر نقاط ضعف برجسته شود، انگیزه کسانی که برای مقابله با کرونا ویروس در تلاش هستند، کاهش می‌یابد.
وی تصریح کرد: براساس پایش‌های انجام شده، روند ترددها در مناطق شهری و محورهای ارتباطی استان کاهش چشمگیری داشته است و با تصمیم های حاکمیتی و بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس در کشور و استان سمنان تلاش می‌شود.
خجسته‌پور افزود: در نهایت هر اتفاق خوبی که در کشور بیفتد از دید همه ما، حاصل زحمات جامعه پرستار و پزشکان است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *