اعمال محدودیت جنسیتی برای خروج از خانه در پاناما


دولت پاناما طی اتخاذ اقدامات سخت قرنطینه‌ای به منظور کنترل شیوع کروناویروس جدید اعلام کرد از این پس شهروندان بر اساس جنسیت خود برای خروج از خانه محدود خواهند شد.

به گزارش سادس، تاکنون قرنطینه اعمال شده در پاناما بر اساس جنسیت افراد نبوده اما از روز چهارشنبه افراد مجازند هر بار تنها برای دو ساعت از خانه خارج شوند که روزهای مجاز خروج از خانه برای زن‌ها و مردها متفاوت است.

مردها می‌توانند تنها در روزهای سه‌شنبه، پنج‌شنبه و شنبه به سوپرمارکت یا داروخانه بروند و روزهای مجاز برای زنان دوشنبه، چهارشنبه و جمعه خواهد بود. در روزهای یکشنبه نیز که روز تعطیل محسوب می‌شود، هیچ‌کس اجازه خروج از خانه را نخواهد داشت.

این محدودیت‌ها از روز فردا (چهارشنبه) تا ۱۵ روز ادامه خواهد داشت.

خوان پینو – وزیر امنیت پاناما – در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرده که این محدودیت‌ها و سختگیری‌ها تنها برای نجات جان شهروندان اعمال شده است و دلیل دیگری ندارد.

به گفته وی‌، هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ نفر به دلیل عدم رعایت قرنطینه دستگیر شدند.

بنا بر گزارش پایگاه خبری فرانسه، از زمان ثبت اولین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در پاناما در تاریخ ۱۰ مارس تاکنون ۱۰۷۵ مورد ابتلا به این بیماری در پاناما تایید شده است که از این میان ۲۷ نفر جانباخته و ۴۳ نفر نیز به دلیل بحرانی بودن شرایطشان تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند همچنین ۹ نفر از مبتلایان نیز تاکنون در این کشور بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *