برای حفظ سلامت خود و دیگران در خانه های خود بمانید

به گزارش سادس، سردار کیومرث عزیــــزی، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به شعار نوروزی پلیس”سلامت خانواده، امنیت جامعه” در سال “جهش تولید” گفت: در سال ۹۸ پلیس گام های موثری در جهت ارتقاء احساس امنیت روانی و اجتماعی در جامعه برداشت که همه آنها با مشارکت حداکثری مردم محقق شد.

وی افزود: پلیس در برخورد با موارد سلب آسایش و آرامش عمومی حساسیت زیادی دارد و به هیچ عنوان اجازه جولان و نا امنی را به هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت نمی دهد و برخورد پلیس، با هنجارشکنان، برخوردی مقتدرانه و قانونمند است و از مردم عزیز نیز انتظار می رود پلیس را در برقراری نظم و امنیت و اجرای طرح های انتظامی در سال جدید نیز یاری کنند.

عزیزی در ادامه با تقدیر از همراهی و همکاری مردم شریف و حمایت آنها از پلیس خذمتگزار و اصحاب رسانه در همراهی پلیس طی یک سال گذشته خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های اثرگذار در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های آن، آگاه سازی و اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت های اصحاب رسانه، جراید محلی و پایگاه خبری ها است که این ابزارها به نوبه خود سطح آگاهی شهروندان را افزایش و زمینه های وقوع جرم را کاهش می دهند.

وی در بخش دیگر با اشاره به دستاوردهای پلیس در یک سال گذشته بیان داشت: با اجرای طرح های عملیاتی توفیقات بسیار خوبی در کاهش جرایم داشتیم.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در حوزه مواد مخدر با کشف بیش از ۹ هزار و ۱۸۳ کیلو انواع مواد مخدر و دستگیری ۵۸۷۸ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد افیونی و ۱۲۹ قاچاقچی حرفه ای با افزایش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر روبه رو هستیم.

عزیزی با اشاره به کشف بیش از یک میلیون لیتر سوخت قاچاق افزود: یکی از اولویت های ما برابر رهنمودهای مقام معظم رهبری برخورد با قاچاق کالا و باندهای سازمان یافته بود که با افزایش ۱۱ درصدی کشفیات کالای قاچاق به ارزش بیش از ۲۰۵ میلیارد تومان و دستگیری ۴۸۶ قاچاقچی ،جدیت پلیس در حوزه امنیت اقتصادی را بیشتر نمایان می کند.

وی با اشاره به مصالحه ۸۶ درصدی پرونده های قضائی و کاهش بار قضائی در مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی استان ادامه داد: در حوزه مشاوره اجتماعی، بیش از ۷۲۰۹ نفر از هموطنان عزیزمان مشاوره رایگان دریافت و ۲۱۶ جلسه در قالب طرح مشاوره فعال در مساجد ، مدارس، بسیج و اصناف برای ۱۸۷۱ نفر از شهروندان از دیگر خدمات این مرکز است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به افزایش ۸۲ درصدی مشارکت شهروندان با بیش از ۹۷۱ هزار تماس و مراجعه به مراکز انتظامی از طریق تلفن ۱۱۰ و یا حضوری خاطر نشان کرد: بیش از ۴۱۳ هزار تماس تلفنی مردم با پلیس عملیاتی شده که نشان از اعتماد مردم به پلیس است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس در بحث کنترل فضای مجازی دغدغه مندی دارد اذعان داشت: در حوزه جرایم سایبری با تشکیل ۲۳۶۸ پرونده قضائی و دستگیری ۱۲۲ متهم و افزایش ۷۴ درصدی کشفیات ، بیانگر حضور موثر پلیس در مقابله با هنجار شکنی های فضای مجازی است.

عزیزی افزود: در حوزه سامانه ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی توفیق داشتیم در ۳۵ جلسه با مردم ملاقات به مشکلات بیش از ۶۹۰ نفر از همشهریان رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد : پلیس در بحث صیانت و معیشت کارکنان انتظامی استان در سال گذشته اقدامات گسترده و مستمری انجام داده و با برگزاری ۳۳ جلسه ارتباط مستقیم با کارکنان انتظامی در سامانه” ۱۴۷ ” اعم از کادر و وظیفه به مشکلات و درخواست های ۷۸۰ تن از همکاران عزیز نیز رسیدگی شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، فرمانده انتظامی شرق استان تهران در خاتمه با درخواست از شهروندان مبنی بر اینکه با توجه به شرایط موجود کشور در پی شیوع ویروس منحوس کرونا ضمن اینکه برای حفظ سلامت خود و دیگران تا حد امکان در خانه های خود بمانند خاطر نشان کرد: مردم عزیز برای پیشگیری از سرقت و تامین امنیت مطلوب در سطح استان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *