مقاومت و خودکفایی مشکلات را حل می کند/ «رای ندادن» درمان درد نیست

زهرا ساعی عضو فراکسیون امید مجلس و کاندیدای انتخابات از تهران در گفتگو با “سادس” گفت: عده‌ای معتقدند که اگر نمایندگان خوش‌فکر با رویکرد اقتصادی در مجلس حضور داشته باشند، هم بُعد نظارت قوی خواهد شد و هم بُعد قانون‌گذاری. باید توجه داشت که کشورداری تنها معطوف به اقتصاد نیست، بلکه حوزه‌های دیگری هم وجود دارد که مولفه‌های آن‌ها می‌تواند اثر مستقیم در اقتصاد داشته باشد.

نماینده مردم تبریز نقش زنان در مجلس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ۱۷ نفر از نمایندگان مجلس کنونی از بانوان هستند و چنان اتحادی میان ما وجود دارد که آقایان نماینده می‌گفتند شما خانم‌ها با هم متحد هستید و از ما می‌خواستند که به طرح آن‌ها رأی دهیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با همراهی جوانان عزیز شاهد حضور بیشتر نمایندگان خانم و جوان در مجلس باشیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با حضور نمایندگان جوان و همچنین حضور چشمگیر نمایندگان خانم، شاهد تصویب قوانینی باشیم که به تحکیم حقوق شهروندی کمک کند.

ساعی ابراز داشت: قبول دارم مشکلات اقتصادی امان مردم خصوصا قشر ضعیف را بریده است، ولی باید این واقعیت را بپذیریم که چه دولت اعتدالی و چه اصلاح‌طلب و اصولگرا باشد تاثیری در فشار حداکثری آمریکا و هم‌پیمانانش علیه ما نمی‌کند و این ما هستیم که باید مسیر مقاومت و خودکفایی را با قدرت ادامه دهیم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: رای ندادن موضوعی را حل نمی‌کند و حتی می‌تواند بستری برای تاثیرات منفی در جامعه هم باشد. به‌طور مثال فرض کنید مردم در انتخابات مشارکت نداشته باشند، در نتیجه این رفتار چه اتفاق مثبتی برای کشور می‌افتد؟ هیچ؛.


ساعی در پایان تاکید کرد: علیرغم همکاری خوب هر سه فراکسیون مجلس دهم در زمینه‌های مختلف، ولی قبول دارم که، چون مشکل اساسی سال‌های اخیر کشور، اقتصادی بوده است باید نگاه مجلس یازدهم به مقوله اقتصاد ویژه‌تر از مجلس دهم باشد، اما این موضوع به این معنی نیست که مردم باید تنها به اقتصاددانان رای دهند، بلکه باید به متخصصانی بها دهند که دارای دغدغه اقتصادی باشند.
گفتگو از عباس بخشی استوار

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *