سرمربی تیم ملی تکواندو: مسئولان در برخورد با ورزشکاران بیشتر دقت کنند


سرمربی تیم ملی تکواندو: مسئولان در برخورد با ورزشکاران بیشتر دقت کنند

سرمربی تیم ملی تکواندو خواستار دقت بیشتر مسئولان ورزش در برخورد با ورزشکاران شد و از نحوه پرداخت حقوق به المپیکی‌ها و نگاهی که در اینباره وجود دارد انتقاد کرد.

فریبرز عسکری در گفتگو با سادس، درباره وضعیت ادامه اردوی تیم ملی تکواندو پس از تعویق میزبانی لبنان از رقابت های قهرمانی آسیا بدلیل شیوع ویروس کرونا پس از برگزاری جلسه در فدراسیون تکواندو، اظهار کرد: با توجه به اینکه تا این لحظه تاریخ و یا مکان جدید برای برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا اعلام نشده، قرار بر این شد که تمرینات تیم ملی کماکان تا مشخص شدن زمان برگزاری رقابت ها ادامه داشته باشد. فعلا با همین شرایط تمرینات را ادامه خواهیم داد تا کنفدراسیون تکواندوی آسیا نظر نهایی خود را درباره زمان و مکان این رقابت ها اعلام کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تیم ملی تکواندو برای حضور در این رقابت ها، گفت: خدا را شکر تمامی نفرات در شرایط خوبی بسر می‌برند و تمرینات سخت و پرفشار را بخوبی پشت سر می‌گذرانند. هر چه جلوتر می‌رویم میزان آمادگی بدنی بچه‌ها به حد مطلوب خود می‌رسد و امیدوارم با توجه به اردوهای خوبی که پشت سر گذاشته‌ایم و زمان باقی‌مانده بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم. البته فعلا این مسابقات بدلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده و تاریخ و یا محل جدید برگزاری این مسابقات مشخص نشده است.

سرمربی تیم ملی تکواندو، درباره پیش‌بینی خود از نتیجه تیم ملی در این رقابت ها، خاطرنشان کرد: تکواندو قابل پیش بینی نیست و هر رویدادی سختی‌های مختص به خود را دارد. ما ترکیبی از نفرات جوان و با تجربه را در اختیار داریم و همه نفراتمان می‌توانند برای رقبایشان خطرساز باشند. خوشبختانه انگیزه بچه‌ها بسیار خوب است و همگی مصمم به کسب بهترین نتیجه هستند. امیدوارم با اتفاقات خاص مواجه نشویم و بتوانیم با دست پر به ایران بازگردیم.

وی با اشاره به سطح بالای رقابتهای تکواندوی قهرمانی آسیا، گفت: رقابت‌های آسیایی کم از مسابقات جهانی ندارد و تیم‌های قدرتمندی مثل کره و چین در آسیا حضور دارند که از نفرات بسیار خوبی بهره می‌برند. ما نیز با همه توان تلاش می‌کنیم تا بهترین نمایش را داشته باشیم و به نتیجه مطلوب برسیم.

عسکری در ادامه درباره گلایه ملی‌پوشان المپیکی از کسر مالیات ده درصدی از حقوق ۵ میلیون تومانی که قرار است تا المپیک به آن‌ها پرداخت شود و همچنین اختصاص نیافتن پاداش کسب سهمیه به آن ها بر خلاف وعده‌های قبلی، خاطرنشان کرد: حقوق ۵ میلیون تومانی به نفراتی که سهمیه المپیک گرفته‌اند اختصاص یافت و قرار است این حقوق در دو نوبت ۶ ماهه پرداخت شود که نوبت نخست آن انجام شد اما از مبلغ ۳۰ میلیون تومان ده درصد بابت مالیات کم شد و ۲۷ میلیون تومان به حساب واریز شد.

سرمربی تیم ملی تکواندو افزود: اما حقوق مربوط به ۶ ماهه دوم که قرار است در زمان اعزام به المپیک پرداخت شود، قرار است به افرادی داده شود که عازم المپیک می‌شوند. خب این موضوع اتفاق خوبی نیست. ممکن است نفراتی که زحمت زیادی کشیدند و سهمیه گرفتند بنا به هر دلیلی مثل آسیب‌دیدگی حضور در المپیک را از دست بدهند، آیا باید زحمات او نادیده گرفته شود؟ دلخوری بچه‌ها به این نگاه مسئولان ورزش و نحوه برخورد با آن‌هاست. بچه‌های ما دنبال پول نیستند اما ای‌کاش مسئولان ورزش در برخوردهایشان با ورزشکاران دقت بیشتری داشته باشند تا اینطور دلخور و خدایی ناکرده دلسرد نشوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این بچه‌ها دنبال پول بودند که وارد ورزش رزمی نمی‌شدند و حداقل به رشته‌ای مثل فوتبال می‌رفتند که میلیاردی برای ورزشکارانش هزینه می‌شود. ورزشکاران ما دنبال شاد کردن دل مردم هستند و سختی ها را تحمل می‌کنند تا آن‌ها را شاد کنند اما این نوع نگاه مسئولان باعث دلخوری و بی‌انگیزگی‌شان می‌شود.

عسکری در پاسخ به این سوال که مسئولان وزارت ورزش می‌گویند حقوق المپیکی‌ها را به حساب فدراسیون‌های مربوطه واریز کرده اند و کسر مالیات ده درصدی توسط فدراسیون‌ها صورت گرفته است، گفت: فدراسیون کار غیر قانونی انجام نداده و وقتی پولی به حسابشان می‌آیند باید طبق قانون مالیات آن را بدهند. مسئولان ورزش خیلی راحت می‌توانستند این حقوق را بصورت کارت هدیه پرداخت کنند یا آن را مستقیما به حساب ورزشکاران واریز کنند. مگر کل این مبلغ برای یک ورزشکار المپیکی چقدر بوده که بخواهند مالیات هم از آن کم کنند؟

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *