افزایش مشارکت زنان در امور باعث گسترش صلح و قوی‌تر شدن جوامع می‌شود


هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در ایران، با اشاره به اهمیت توانمندسازی زنان در جامعه، گفت‌: مشارکت هر چه بیشتر زنان در جامعه باعث افزایش صلح و قوی‌تر شدن آن جامعه می‌شود.

به گزارش سادس، صبح امروز خانوم “اوگوچی دینلز” در همایش” نقش بانوان در اقتصاد تعاون” که با مشارکت اتاق تعاون ایران و سفارت آفریقای جنوبی در تهران، به مناسبت روز زن برگزار شده بود، اظهار کرد: زنان در ایران علاوه بر این که خواهر، مادر، و همسر هستند دکتر، مهندس، پزشک، دانشمند، دانشجو و سیاست‌مدار و … نیز هستند.

وی با اشاره به اهمیت تلاش دولت برای توانمندسازی زنان و ایجاد زمینه برای آنها در این راستا گفت: ما می‌بینیم که بعضا زنان در جامعه مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند که در برابر این مسئولیت‌ها که اتفاقا سنگین نیز هست، هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند که از جمله آن نگه داشتن اعضای خانواده است. این مسئولیت و عنوان کار به رسمیت شناخته نمی‌شود در حالی که حدود ده تا 40 درصد تولید ناخالص یک کشور را این گونه مسئولیت‌ها تشکیل می‌دهند.

این مقام سازمان ملل در تهران همچنین به اهمیت نقش تعاونی‌ها در ترویج برابری بین زنان و مردان اشاره کرد و گفت: در دوره‌ای که اختلاف پرداخت بین زنان و مردان در حال زیاد شدن است تعاونی‌ها می‌توانند در راستای ایجاد برابری و رعایت عدالت در پرداخت‌ها موثر باشند چرا که آنها در فعالیت‌های خود اصولی مانند مشارکت و توزیع عادلانه ثروت را نیز در نظر می‌گیرند. 

اوگوچی دینلز همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش زنان در تحقق صلح در عرصه‌ی جهانی اشاره کرد و گفت:‌ افزایش مشارکت زنان در امور باعث گسترش صلح و قوی‌تر شدن جوامع می‌شود و باعث می‌شود که جوامع با انعطاف بیشتری با امور برخورد کنند.

وی همچنین با بیان این که حضور جدی‌تر زنان در عرصه‌های مختلف به تحقق اهداف توسعه پایدار کمک شایانی می‌کند، گفت‌: ما با توانمندسازی زنان می‌توانیم به بسیاری از اهداف کلان خود در راستای تحقق صلح و پیشرفت جوامع دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *