از دردسرهای مادر چهارقلوها تا خوراکی‌های تشدیدکننده سرماخوردگی


«مادر» ۴+۱، تمهیدات وزارت بهداشت برای تامین داروهای بیماران خاص در نوروز، حال ناخوش کودکان کار و خیابان در بودجه ۹۹، ۵۰ هزار هکتار از ساحل هرمزگان پتانسیل پرورش میگو را دارد، خروج گیلان از بحران و … از مهمترین اخبار اجتماعی سادس طی امروز (۲۶ بهمن‌ماه) هستند.

اداره اخبار اجتماعی پایگاه خبری سادس، امروز (۲۶ بهمن‌ماه)  بیش از ۵۰ خبر، مصاحبه و گزارش را تا این لحظه روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

از رشد ۳۷ درصدی بودجه حمل ونقل پایتخت تا خیز توسعه مترو و اتوبوس

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تشریح وضعیت بودجه سال ۹۹ این معاونت از اجرای سه پروژه شاخص در پایتخت در صورت تامین سرمایه بخش خصوصی خبر داد.

مسعود رنجبریان در گفت‌وگو با سادس، در مورد وضعیت بودجه معاونت حمل و نقل در سال آینده، گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برای سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که برای اعتبارات حمل و نقل و ترافیک رشد ۶۰ درصدی نسبت به بودجه مصوب سال ۱۳۹۸ را شاهد هستیم.

آغاز فعالیت ساختمان شمالی «پلاسکو» از سال ۹۹ / رفع خطر از ۱۰۵۲ ملک ناایمن

شهردار منطقه ۱۲ تهران با اعلام اتمام عملیات مقاوم سازی و ایمن‌ سازی ساختمان شمالی پلاسکو تا پایان اسفندماه، از فعالیت مجدد این ساختمان در سال جدید خبر داد.

علی محمد سعادتی در گفت‌وگو با سادس، با بیان این‌که بعد از حادثه پلاسکو ساختمان شمالی نیز تحت تاثیر قرار گرفت و در آن زمان مسئولان امر توصیه به تخریب این ساختمان داشتند تا به صورت یکپارچه با برج جنوبی ساخته شود، گفت: اما از آنجایی که کسبه و هیات مدیره این ساختمان راضی به این امر نبودند، شهرداری منطقه بررسی شرایط ساختمان از نظر ایمنی را در دستور کار قرار داد و مشخص شد ساختمان قابلیت مقاوم و ایمن‌سازی را دارد.

تمهیدات وزارت بهداشت برای تامین داروهای بیماران خاص در نوروز

رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت از تمهیدات اندیشیده شده جهت تامین داروهای بیماران خاص در نوروز ۹۹ خبر داد.

دکتر مهدی شادنوش در گفت‌وگو با سادس درخصوص تمهیدات وزارت بهداشت برای تامین داروی بیماران خاص در طول نوروز ۹۹ گفت: از آنجایی که این بیماران دارای بیماری مزمن هستند، از گذشته شناسایی شده‌اند و بعید است که در طول ایام عید نوروز برای تهیه دارو با مشکل مواجه شوند.

مواد غذایی که سرفه و سرماخوردگی را تشدید می‌کنند

مصرف سوپ داغ و استفاده از داروهای ضد احتقان از جمله مواردی است که رعایت آن‌ها هنگام سرماخوردگی به افراد توصیه می‌شود.

به گزارش سادس، این درحالیست که افراد نسبت به مواد غذایی که ممکن است سرفه و سرماخوردگی را تشدید کنند از آگاهی لازم برخودار نیستند. به طور مثال، افراد بر این باورند مصرف بدون نسخه داروهای آنتی بیوتیک برای درمان سرماخوردگی مناسب است که تصور اشتباهی است. سرماخوردگی معمولی و عفونت دستگاه تنفسی فوقانی همچون برونشیت از ویروس ناشی می‌شود و داروهای آنتی بیوتیک تنها برای مقابله با عفونت‌های باکتریایی موثر هستند.

«مادر» ۴+۱

 حوزه خانواده پایگاه خبری سادس امروز به مناسبت روز مادر به پای صحبت‌های مادری نشسته‌ است که دو سال پیش دوستان و فامیل به محض تولد چهارقلوهایش رابطه خود را با او قطع می‌کنند، اما او به جای ترس از این تنهایی با تمام توان برای بزرگ کردن فرزندانش تلاش می‌کند؛ در این گزارش آمده است: روز ترخیص از بیمارستان فرا می‌رسد، دوستانشان آنها را تا خانه همراهی می‌کنند و به درب منزل که می‌رسند داخل نمی‌شوند، آنجاست که «نوشین» و «منوچهر» متوجه می‌شوند نه دوست و نه خانواده‌ای بلکه باید خود به تنهایی از پس چهارقلوها و دختر ۴ ساله‌شان برآیند؛ همان موقع می‌بینند دورشان شلوغ است اما با ۵ بچه، و اینگونه داستان جدید زندگی‌شان آغاز می‌شود.

 سادس، مهمان ناخوانده منوچهر و نوشین می‌شود؛ خانواده‌ای هفت نفره که درست از زمانی که اطرافیان و فامیل متوجه می‌شوند قرار است به یکباره صاحب ۴ قلو شوند، رابطه‌شان را با آنها قطع می‌کنند.

حال ناخوش کودکان کار و خیابان در بودجه ۹۹

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران از کاهش حدود ١٧ درصدی بودجه حوزه کودکان در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با سادس، با بیان اینکه با استناد به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حوزه کودکان در بودجه سال آینده در مجموع حدود ١٧ درصد کاهش یافته است، گفت: همچنین در قانون برنامه توسعه ششم گفته شده که هرساله تعداد کودکان کار و خیابان باید ٢۵ درصد کاهش پیدا کند، این درحالیست که بودجه ساماندهی این کودکان نیز ١٧ درصد رشد منفی داشته است.

از نقش فرهنگیان در اجرا و نظارت بر انتخابات مجلس تا حق‌الزحمه آنها

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های ما کمک به برگزاری انتخابات با تمام امکانات و تجهیزات آموزش و پرورش است عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد عوامل اجرایی انتخابات از همکاران ما هستند چه به عنوان عوامل اجرایی در شعب اخذ رای و چه در بخش نظارتی؛ در تهران بیش از ۶۰ درصد مدارس ما با همه تجهیزات و امکانات به عنوان اماکن اخذ رای در اختیار وزارت کشوراند. از آن سو برای بسیج عمومی بزرگترین جامعه مخاطب یعنی دانش آموزان، رای اولی ها، والدین و معلمان در مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش می کنیم.

علیرضا کاظمی، در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع “انتخابات و مجلس در نگاه نسل نو” به روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت با بیان اینکه آموزش و پرورش دو ماموریت برای خود در حوزه انتخابات تعریف کرده است گفت: تعریف اول اینکه انتخابات را از مصادیق تربیت اجتماعی دانش آموزان می دانیم. از منظر سندتحول و اهداف دوره های تحصیلی، یکی از ساحتهای تربیتی مهم، ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی است و فرایندی که تعریف کردیم هم در قالب برنامه درسی ملی و آشنایی دانش آموزان با نهادهای مدنی و ساختارهای سیاسی و اجتماعی و هم در فعالیت‌هایی که در قالب تمرین عملی شکل می گیرد دنبال می‌شود.

برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت ظرف هفته آینده /پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا پایان سال

محسن حاجی میرزایی – وزیر آموزش و پرورش درباره زمان پرداخت معوقات حق التدریس‌ها گفت: همه تلاشمان این است که معوقات را قبل از پایان سال بپردازیم. همکاران فرهنگی ما حقوقشان را در ماه دریافت کرده‌اند، اما برخی به علت کمبود معلم اضافه تدریس داشته‌اند و ساعاتی بیشتر تدریس کرده‌اند که متاسفانه در سال جاری هنوز پرداخت نشده و از سازمان برنامه قول گرفتیم که به سرعت منابع لازم تامین شود.

۵۰ هزار هکتار از ساحل هرمزگان پتانسیل پرورش میگو را دارد

انتشار تصاویر و اخباری مبنی بر احداث سایت پرورش میگو در جزیر هرمز درحالی واکنش فعالان محیط زیست را در پی داشته است که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان می‌گوید که بر اساس مطالعات شیلات منطقه ۵۰ هزار هکتار از ساحل هرمزگان پتانسیل پرورش میگو را دارد.

امید ذاکری در گفت‌وگو با سادس، ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار متر مربع زمین در جزیره هرمز برای پرورش ماهی تخصیص داده شده است، اظهار کرد: قسمتی که برای پرورش ماهی به شیلات تحویل داده شده جزو دره رنگین کمانی هرمز نیست همچنین باید به این نکته توجه کرد که سازندهای قرمز (گنبدهای نمکی) در کل جزیره هرمز وجود دارند و اینگونه نیست که یک قسمت خاص دارای سازند قرمز باشد و در آن نقطه عملیات حفاری برای پرورش ماهی آغاز شده باشد.

خروج گیلان از بحران

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از خروج استان گیلان از وضعیت بحرانی خبر داد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با سادس، درباره آخرین وضعیت استان گیلان که برخی مناطقش درپی بارش برف هفته گذشته دچار وضعیت بحرانی شده بود، گفت: سازمان مدیریت بحران کشور در آغاز سال آبی طی بخشنامه‌ای به تمامی مدیران کل بحران استان‌ها و استانداری‌ها در سراسر کشور بر ضرورت آماده‌باش تمامی دستگاه‌ها اعم از خدماتی، امدادی، انتظامی و … تاکید کرده بود. با اخطاریه اخیر سازمان هواشناسی در مورد بارش برف در استان گیلان و چند استان دیگر نیز بار دیگر به تمامی استان‌هایی که در این اخطاریه نامشان آورده شده بود، هشدارها و دستورات لازم را دادیم. 

به گزارش سادس، پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی سادس به شرح زیر است:

مواد غذایی که سرفه و سرماخوردگی را تشدید می‌کنند

«مادر» ۴+۱

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

خروج گیلان از بحران

اطلاعیه تامین‌اجتماعی در خصوص باطل شدن نسخه‌ها با صدور دفترچه جدید

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *