امید نوروزی: سرمربیگری تیم ملی را قبول نکردم/ هیچ علاقه‌ای به پست گرفتن در کشتی ندارم


امید نوروزی محمد بنا حمید سوریان

دارنده مدال‌های طلای المپیک و نقره جهان می‌گوید، سه پیشنهاد علیرضا دبیر برای قبول سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان، مدیریت فنی تیم‌های ملی و مشاور عالی فدراسیون کشتی را رد کرده است.

امید نوروزی در گفتگو با سادس، درباره علت قبول نکردن دریافت بازوبند پهلوانی استان فارس در جریان برگزاری رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در شیراز، اظهار کرد: این بازوبند خیلی با ارزش است و من خودم را لایق دریافت آن نمی‌دانستم. معتقدم پهلوانان واقعی کسانی بودند که در جنگ جانشان را برای دفاع از این مملکت فدا کردند و یا افرادی‌که بخاطر امنیت کشور طی سال های اخیر جانشان را دادند. هر کدام از ما اگر بتوانیم به مردم و کشورمان خدمت کنیم می‌توانیم یک پهلوان باشیم. هر کسی که برای رضای خدا کار کند پهلوان است.

*بازوبند پهلوانی را نگرفتم چون لایق آن نبودم

فرنگی‌کار سابق تیم ملی افزود: من خودم را شایسته گرفتن بازوبند پهلوانی نمی‌دانم، ضمن اینکه اولویت من در زندگی چیزهای دیگری است و هیچوقت دنبال این چیزها نبوده‌ام. دوست دارم در گوشه و کنار کار کنم و هر کمکی از دستم بربیاید انجام بدهم.

*از دیدن سوریان و رضایی خیلی خوشحال شدم

وی درباره احساس خود از دیدار با قاسم رضایی و حمید سوریان در جریان این رقابت ها، گفت: از دیدن دوستانی که سال ها با هم زندگی کردیم و موفقیت‌های زیادی بدست آوردیم خیلی خوشحال شدم. از اینکه توانستیم میزبانی شایسته از این قهرمانان بزرگ داشته باشیم خیلی خوشحالم. وظیفه ما میزبانی از تمامی این عزیزان و دیگر کشتی‌گیران و مربیان و مهمانان بود و خوشحالم توانستیم میزبان خوبی باشیم.

* هیچ علاقه‌ای برای کار کردن در کشتی ندارم

دارنده مدال های طلای المپیک، نقره جهان و طلای بازی‌های آسیایی، در واکنش به این موضوع که آیا در خلال برگزاری جام تختی، صحبتی برای حضور در کشتی داشته یا خیر، خاطرنشان کرد: من با هیچ کس نه همکاری می‌کنم و نه دنبال این‌چیزها هستم و نه به آن علاقه دارم. دوست ندارم مستقیما مسئولیتی بگیرم و همین که کنار باشم و ۴ تا راهکار مدیریتی و فنی بدهم و کمک کنم برای من کافی است. من دنبال گرفتن پست و مقام در کشتی نیستم و اگر هم روزی بخواهم بیایم، شرط و شروط، قانون و ضوابط خودم را دارم.

*سختگیرم و خیلی‌ها نمی‌توانند کار کردن با من را تحمل کنند

نوروزی ادامه داد: آدم بسیار مسئولیت پذیر و سختگیری هستم و اگر هم کاری را بر عهده بگیرم صفر تا صد آن را با حساسیت انجام می‌دهم که شاید خیلی‌ها نتوانند آن را تحمل کنند. همیشه از کسانی بترسید که سریع مسئولیت قبول می‌کنند، چرا که این افراد فقط می‌خواهند با هر شرایطی باشند و خیلی زود هم می روند و شاید بازدهی کافی را هم نداشته باشند.

* ۳ پیشنهاد سرمربیگری بزرگسالان، مدیریت تیم‌های ملی و مشاور عالی فدراسیون را رد کردم

قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن در ادامه گفتگو با سادس، در پاسخ به این سوال که بسیاری این انتظار را داشتند که با توجه به حمایت‌های همه جانبه‌اش از روی کار آمدن علیرضا دبیر به عنوان رییس فدراسیون کشتی، پستی مهم را در ابعاد فنی و یا مدیریتی کشتی بر عهده بگیرد، خاطرنشان کرد: علیرضا دبیر به بنده ۳ پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان، مدیریت تیم‌های ملی و مشاور عالی فدراسیون را داد اما من قبول نکردم چرا که اصلا دنبال پست و مقام نیستم.

*اگر در انتخابات از کسی حمایت کردم بخاطر کشتی بود

وی تصریح کرد: من اگر کسی را تایید کردم و دفاعی هم داشتم فقط بخاطر این بود که کشتی سربلند باشد و فقط به فکر کشتی بودم وگرنه من هیچ نیازی به این پست‌ها ندارم. کار و زندگی خودم را دارم و در کنار دوستان و عزیزانم زندگی می‌کنم، با بسیاری از اهالی کشتی هم ارتباط خوبی دارم. دبیر، سوریان و بنا هم از دوستان من هستند و هیچ مشکلی با کسی ندارم.

* احتمال حضورم در کشتی یک درصد است

نوروزی در پاسخ به این سوال که پس با این اوصاف احتمال آمدنش به کشتی ضعیف است، گفت: احتمالش خیلی کم است. اگر یک درصد هم احتمال داشته باشد تاکید می‌کنم شرایط و ضوابط خودم را دارم و وقتی کاری را قبول می‌کنم حتما به انجام درست آن متعهد خواهم بود و کم نمی‌گذارم.

امید نوروزی در کنار محمد بنا

* در بهترین حالت در المپیک ۴ نقره یا برنز می‌گیریم

فرنگی‌کار سابق تیم ملی درباره پیش‌بینی‌اش از نتایج کشتی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، گفت: به اعتقاد من کشتی آزاد و فرنگی ایران در بهترین حالت جمعا ۴ مدال در المپیک می گیرد. رنگ این مدال ها را هیچ کس نمی‌داند اما به نظر من بیشتر شانس کسب نقره و برنز را داریم.

* حسن یزدانی می‌تواند تنها طلایی ایران باشد

وی در پاسخ به این سوال که آیا به اعتقاد او کشتی ایران شانس رسیدن به مدال طلا در المپیک ۲۰۲۰ را ندارد، گفت: اگر آسیب دیدگی حسن یزدانی برطرف شود و بتوانند او را خوب مدیریت کنند این شانس را دارد که به مدال طلا برسد. این پیش بینی من کارشناسی است و از روی احساس حرف نمی‌زنم.

*شانس کشتی فرنگی برای طلای المپیک خیلی کم است

نوروزی افزود: در کشتی فرنگی هم اگر شرایطی که لازم است مهیا شود و تمامی موارد مثل قرعه، تمرینات، اردوها و … خوب باشد حتی می توانیم ۳ مدال بگیریم اما معتقدم شانس کشتی فرنگی برای رسیدن به طلای المپیک خیلی کم است. امیدوارم کشتی آزاد و فرنگی ودیگر رشته‌های ورزشی به بهترین نتایج در المپیک برسند تا باعث خوشحالی مردم ایران در این شرایط سخت اقتصادی شوند.

*خدا را شکر همه از میزبانی شیراز رضایت کامل داشتند

پیشکسوت شیرازی کشتی فرنگی ایران، درباره میزبانی خوب شیراز از جام تختی گفت: با جلساتی که داشتیم و با محبت و حمایت های استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان فارس این رقابت‌ها به بهترین شکل در شیراز برگزار شد و هزینه زیادی هم برای میزبانی شایسته از این مسابقات صرف شد. سعی کردیم به بهترین شکل این میزبانی را انجام دهیم تا در شان جام تختی و قهرمانان، کشتی‌گیران و تمامی میهمانان این رقابت ها باشد. خدا را شکر همه از این میزبانی رضایت کامل داشتند و تمامی مسائل با انضباط خاص و کاملا حرفه ای انجام شد.

*امیدوارم همه مسابقات در ایران در حد استانداردهای بین‌المللی باشد

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲ میلیارد تومان برای برگزاری این رقابت‌ها هزینه شد که بخشی از آن را نیز فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان و هیات کشتی در مسائل مربوط به خودشان انجام دادند. امیدوارم شرایط در کشور بگونه‌ای باشد که اگر هر رویداد بین‌المللی در هر استانی برگزار شد به بهترین شکل و طبق استانداردهای بین‌المللی برگزار شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *