لزوم موضع‌گیری و برخورد جدی با موضوع آتش زدن کتاب هاریسون


استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با محکوم کردن اقدام یکی از مدعیان طب اسلامی مبنی بر آتش زدن یکی از کتب قدیمی ماخذ پزشکی، بر لزوم موضع‌گیری و برخورد جدی با این موضوع تاکید کرد.

دکتر حبیب الله پیروی – فوق تخصص جراحی عروق و از اساتید پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با سادس ضمن تقبیح و محکوم کردن اقدام به کتاب‌سوزی، اظهار کرد: اقدام سخیف صورت گرفته از سوی این فرد، کاری بسیار جاهلانه و نسنجیده بود. این حرکت به هیچ عنوان علمی و یا دینی نبود و وی با این اقدام هم به علم، هم به دین و هم روحانیت ضربه وارد کرده‌ است.

رییس بخش پیوند بیمارستان طالقانی اینگونه حرکات و عکس‌العمل‌ها را کمال بی سوادی و ندانم کاری عنوان کرد و گفت: قطعا باید در مقابل این اقدام موضع‌گیری شده و این فرد باید پاسخگو باشد؛ چراکه اینگونه حرکات‌ برای اعتقادات اسلامی، روحانیت و کشور اثرات منفی در سطح ملی و بین‌المللی خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با این فرد، اظهار کرد: باید با انتشار مطالبی عنوان شود که اقدام این فرد، نقطه نظرات شخصی وی بوده و به دین، روحانیت و علم ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه این اقدام نسنجیده اگر مغرضانه نباشد قطعا از روی نادانی و ندانم کاری است، گفت: بنا به صحبت علمای بزرگ اصلا چیزی به اسم طب اسلامی نداریم و آتش زدن کتاب به این بهانه حرکتی جاهلانه است.

پیروی در خاتمه با اشاره به سیر علمی از گذشته تا به امروز و با بیان اینکه علوم طب در گذشته و امروز مکمل یکدیگر هستند، اظهار کرد: چیزی به نام طب اسلامی نداریم و تنها طب مطرح در این رابطه طب سنتی و یا دارویی است که آن هم یک محدوده‌ای دارد و به تنهایی در درمان پاسخگو نیست.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *