سعیدی: مجمع کمیته ملی المپیک قانونی برگزار شد


چهل وهفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: مجمع کمیته ملی المپیک قانونی بود و تعداد اعضای المپیکی به بقیه اعضا برتری داشت.

کیکاوس سعیدی در گفتگو با سادس درباره ی اینکه تعداد فدراسیون های المپیکی باید نسبت به بقیه اعضا در مجمع کمیته ملی المپیک برتری داشته باشد، بیان کرد: مجمع عمومی کمیته ملی المپیک قانونی برگزار شد. مجمع براساس اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک که به تایید IOC و تصویب مجمع و هیات وزیران رسید، برگزار شد و مطابق اساسنامه هم تعداد اعضای المپیکی به بقیه اعضای مجمع برتری داشت.

 او ادامه داد: در این مجمع ۲۹ فدراسیون المپیکی و شش ورزشکار المپیکی حضور داشتند که جمعا ۳۵ عضو المپیکی داشت. تعداد اعضای مجمع هم ۶۶ نفر بود که دبیر کل به همراه سه عضو هیات اجرایی که مسئولیتی در فدراسیون ندارند، حق رای نداشتند و از تعداد اعضای مجمع کم می شود. بنابراین در مجمع تعداد ۳۵ عضو المپیکی حضور داشت که به ۲۷ عضو دیگر برتری دارد. حتی دو فدراسیون جدید هم اضافه شود این نسبت می‌شود ۳۵ به ۲۹ که باز هم تناسب حفظ شده و مشکلی وجود ندارد.

سعیدی اسامی فدراسیون های المپیکی را به شرح زیر اعلام کرد:

دوومیدانی- قایقرانی- بدمینتون- بسکتبال- بوکس-دوچرخه سواری- سوارکاری- شمشیربازی- فوتبال- گلف- ژیمناستیک- وزنه برداری- کشتی- اسکیت-کوهنوردی- هندبال – هاکی- جودو- شنا- تکواندو- تنیس- تنیس روی میز- تیروکمان- تیراندازی- سه گانه – والیبال- انجمن های ورزشی (راگبی)- اسکی و کاراته

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *