الماسی: تیم ملی واترپلو باتجربه‌تر از قبل است/ از ۳ کشور پیشنهاد داشتم


ارشیا الماسی

ملی‌پوش واترپلوی ایران گفت: با توجه به لژیونر شدن بازیکنان ایران، تیم ملی نسبت به سال گذشته و بازی‌های آسیایی با تجربه‌تر شده است.

ارشیا الماسی در گفت و گو با سادس، در مورد پیروزی تیم واترپلوی دانشگاه آزاد مقابل تیم رعد، توضیح داد: امروز با تیم رعد پدافند یا همان ارتش، در دور رفت مرحله نخست پلی‌آف لیگ بازی داشتیم که خوشبختانه توانستیم ۱۸ – ۹ این تیم را شکست دهیم. بازی برگشت ما تقریبا اسفند ماه خواهد بود چون تیم ملی در این مدت باید برای رقابت‌های انتخابی المپیک عازم قزاقستان شود. از الآن باید در اختیار تیم ملی باشیم تا تمرینات خود را برای هماهنگی بیشتر زیر نظر کادرفنی پیگیری کنیم. 

او همچنین درباره سطح رقابت‌های لیگ‌برتر واترپلو در فصل جاری نیز توضیح داد: من فکر می‌کنم بعد از مدال آوری تیم ملی واترپلوی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، دیدگاه اسپانسرها و باشگاه‌ها نسبت به این رشته تغییر کرد تا اینکه برای فصل جاری تیم‌های جدید و صاحب نامی چون پرسپولیس وارد لیگ شدند. 

ملی‌پوش واترپلوی ایران افزود: حضور چنین تیم‌هایی باعث بالا رفتن سطح کیفی و فنی لیگ می‌شود، همانطور که می دانید تیم پرسپولیس ملی‌پوشان خوبی را در اختیار دارد و وقتی تیم‌های جوانی چون پیشگامان کویر یزد مقابل باتجربه‌ها بازی می‌کنند، برای آینده آن‌ها تجربه فوق‌العاده‌ای است. امسال سطح لیگ‌ بهتر است و امیدوارم سال به سال این شرایط بهتر شود.

الماسی که تجربه بازی در لیگ حرفه‌ای صربستان را دارد، در مورد نحوه برنامه ریزی لیگ‌برتر ایران نیز اظهار کرد: موضوعی که به آن اشاره می‌کنم به دلیل وضعیت اقتصادی ضعیف تیم‌ها است. ما در دور گروهی لیگ سه بازی را در دو روز انجام می‌دادیم، صبح و عصر روز پنجشنبه بازی می‌کردیم و دوباره روز جمعه یک بازی دیگر را انجام می‌دادیم. فکر می‌کنم این موضوع می‌تواند اصلاح شود. از نظر من لیگ‌برتر واترپلو نباید اینگونه برگزار شود چون در صربستان هم که بازی می‌کردم، حداکثر در هفته دو بازی داشتیم که آن هم با اختلاف بود، یک بازی شنبه و بازی دوم چهارشنبه بود. بهتر است وقتی یک بازی برگزار می‌شود چند روزی فاصله دهند تا بدن بازیکنان به حالت مسابقه برگردد، سه مسابقه در دو روز خوب نیست. با این حال تاکید می‌کنم که شرایط اقتصادی تیم‌ها اجازه نمی‌دهد هر هفته به تهران بیایند که این مشکل پیش می‌آید.

ملی‌پوش تیم واترپلوی دانشگاه آزاد در مورد شرایط تیم ملی نسبت به سال‌های گذشته نیز توضیح داد: نسبت به سال گذشته تقریبا چند بازیکن ما از جمله خودم، حامد ملک‌خانبان و مهدی یزدانخواه لژیونر شدیم و الآن هم شایان قاسمی در لیگ فرانسه بازی می‌کند. تیم ایران نسبت به بازی‌های آسیایی جاکارتا باتجربه‌تر شده و بازیکنان به نسبت تمرین‌هایی که انجام داده‌اند، در سطح خوبی از آمادگی هستند. البته بنده در جایگاهی نیستم که در این مورد نظر دهم و کادرفنی اشراف بیشتری دارد. با این حال ما عازم قزاقستان می‌شویم که در یک رویداد بزرگ برای گرفتن سهمیه بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک تلاش کنیم. کار سختی داریم، اما مطمئن باشید که برای کسب بهترین نتیجه و حتی سهمیه المپیک می‌جنگیم.

او در مورد احتمال بازگشت دوباره‌اش به لیگ صربستان نیز گفت: سال گذشته در صربستان بودم و به همین دلیل دو ترم از دانشگاه تهران که در آنجا دانشجو هستم مرخصی گرفتم. امسال اما به دلیل اینکه نمی‌توان بیش از دو ترم مرخصی گرفت، مجبور شدم در لیگ ایران بازی کنم تا همزمان تحصیلم را هم به پایان برسانم. خرداد ماه دانشگاه من تمام می‌شود تا در ادامه به پیشنهادهای خارجی‌ام فکر کنم. 

الماسی در پایان درباره پیشنهادهایش هم گفت: امسال چند پیشنهاد بسیار خوب از یونان، کرواسی و دو پیشنهاد هم از خود صربستان داشتم که به دلیل ادامه تحصیل آن‌ها را رد کردم تا فعلا دانشگاهم را به پایان برسانم. از زمان کودکی خانواده‌ام به من گفته‌اند که اول درس، دوم درس و در پایان ورزش. ان‌شاءالله تیر یا مرداد ماه هم مشخص می‌شود که در کدام کشور فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه می‌دهم. 

انتهای پیام 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *